بهترین دندانپزشکی در غرب تهران + نمونه کارهای واقعی

آیا از دندان درد رنج می‌برید؟ آیا بعد از خوردن تنقلات شیرین دندان شما تیر می‌کشد؟ آیا برای انجام کارهای زیبایی دندان خود به دنبال یافتن بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران هستید؟ اغلب مراجعین دندانپزشکی از سلامت دندان خود ناراضی بوده و برای درمان به این مراکز مراجعه می‌کنند. دسته ی دیگر، مراجعه کنندگانی هستند که در کنار سلامت دندان به زیبایی دهان و دندان خود اهمیت فراوانی داده و در صدد جستجوی بهترین دندانپزشک هستند.

دندان ها

دهان و دندان از اجزای مهم در صورت بوده که به ویژه هنگام خندیدن و صحبت کردن مورد توجه قرار می‌گیرد. گاهی بر اثر عوامل مختلفی نظیر غذا خوردن، وجود باکتری های زیاد در دهان و … ، دندان ها سلامت خود را از دست داده یا گاهی بر اثر سوانح اتفاقی در روزمره، دچار نازیبایی و آسیب دیدگی می‌شوند که باید جهت برطرف سازی اینگونه مشکلات در صدد انتخاب و برگزیدن کلینیک دندانپزشکی خوب و دندانپزشک ماهر برآییم.

فهرست

دلایل مراجعه به بهترین دندانپزشکی در غرب تهران

دلایل مختلفی برای مراجعه کاربران به کلینیک دندانپزشکی وجود دارد که از جمله بیشترین دلایل مراجعه مردم به کلینیک دنداپزشکی برای ترمیم بیماری های موجود در لثه و درمان پوسیدگی لثه می باشد . اکثر افرادی که به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، به درمانهای مرتبط با سلامت دندانها نیاز دارند. علاوه بر رفع مشکلات بیماری های دندان، بسیاری از مردم مشکلات درمانی نداشته و برای انجام جراحی های زیبایی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. برای مثال فردی دچار نازیبایی و نامرتبی فرم دندان است و خواستار انجام ارتودنسی دندان می‌باشد. شخصی از دندان های رنگ دار و کدر خود اعتماد به نفس پایینی دارد، بنابراین برای زیباسازی با روش های موجود مثل: بلیچینگ با لیزر، روکش دندان، انواع کامپوزیت، لمینت دندان و … به دندانپزشکی مراجعه خواهد داشت.

معاینات عمومی بیمار توسط بهترین دندانپزشک در غرب تهران

در ابتدای مراجعه به دندانپزشکی بعد از معاینه حضوری دندان ها، نخست نیاز به عکس برداری از کل دهان می‌باشد. دندان پزشکانی که صرفا با معاینه حضوری، درمان را شروع می‌کنند، ریسک و خطر بالایی را برای مراجعه کننده رقم می‌زنند، چرا که باید توسط عکس فضای فک، فشردگی دندان ها، خرابی و پوسیدگی ها، نوع ریشه دندان و بسیاری موارد دیگر حتما تحت بررسی قرار بگیرد. ممکن است از ابتدای روند درمان و یا در زمان معاینه جلسه اول، آنتی بیوتیک برای از بین بردن عفونت و چرک تجویز کنند. سپس بعد از بررسی تصویر فک، با مشورت مراجعه کننده از ضروری ترین مشکل موجود، درمان را آغاز خواهند کرد.

افرادی که برای انجام روش های زیبایی به دندانپزشکی رجوع دارند نیز مانند سایر افراد باید عکس برداری دهان انجام  دهند، چرا که علاوه بر بررسی های تخصصی فضای فک و دهان، باید هر نوع پوسیدگی و خرابی را در ابتدا برطرف و بعد به زیبایی بپردازند.

به طور کلی لازم است هر فرد، به سلامتی دندان ها اهمیت ویژه دهد چرا که جزو عضو مهم در بدن هستند که هم بر زیبایی چهره تاثیر بسزایی دارند و هم یک عمر قرار است ما را همراهی کنند. بنابراین برای چکاپ سلامتی دندان های خود لازم است هر 6 الی 8 ماه به کلینیک دندانپزشکی خوب و معتبر مراجعه داشته باشید.

طرح لبخند هالیوودی در بهترین دندانپزشکی در غرب تهران

در روزمرگی ها ی خود و هنگام گذران در جامعه با افراد بسیار زیادی روبه‌رو می‌شویم که چهره بشاش و زیبایی دارند اما خنده آن ها ظاهر زیبایی ندارد. اصلاح طرح لبخند در گروه روش های زیبایی قرار دارد، اما این به این معنی نیست که با دندان های پوسیده بتوان از این فرآیند استفاده کرد.

منظور از لبخند های هالیوودی، داشتن دندان های صاف، سفید و شفاف است که جلوه زیبایی به دهان و میمیک صورت فرد می‌بخشد. همانطور که در فیلم های تلویزیونی مشاهده می‌کنید، اکثر بازیگران و هنرمندان از اصلاح طرح لبخند استفاده کرده و لبخند های هالیوودی زیبایی را برای خود رقم زده‌اد. ناگفته نماند که نام لبخند های هالیوودی به خاطر استفاده از این روش توسط هنرمندان و بازیگران هالیوود شکل گرفت.

اصلاح طرح لبخند

زیباترین خنده هالیوودی متعلق به چه کسی است؟

بازیگر معروف آمریکایی با نام مگان فاکس در رتبه اول زیباترین خنده هالیوودی قرار دارد. اصلاح طرح لبخند وی سبب جذابیت بیشتر او شده و سبب شده تا ایشان به عنوان نماد جذابیت مطرح شوند.

زیباترین لبخند هالیوودی

بهترین راه حل برای رفع مشکلات جزئی دندان ها در بهترین دندانپزشکی در غرب تهران

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در اثر عواملی دچار پریدگی سر دندان شوید و به خاطر این مشکل جزئی نتوانید در عکس های دسته جمعی، لبخند بر لب داشته باشید. روش نوین کامپوزیت مستقیم دندان  در علم دندانپزشکی، سبب شده تا برای اولین بار، دندان ها بدون تراش ساختار تحت درمان قرار بگیرند. امروزه از کامپوزیت ها جهت پر کردن حفره دندان، پوشاندن فاصله ی بین دندانی، پوشاندن لکه های تیره بر سطح دندان، اصلاح فرم و نازیبایی ها و مواردی دیگر بهره می‌برند.

کامپوزیت ها در روش های زیبایی دندان جزء کم هزینه ترین روش ها به شمار رفته و از مزایای مهم این روش که علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است، این است که مانند رکش ها نیازی به ساخته شدن ذر لابراتور نیست و در جلسه درمانی نیز ساخته می‌شود.

سیر تکاملی مسواک و خمیر دندان

اولین مسواک با نام siwak با شاخه کوچکی از درخت سالوادورا به سایز نیم اینچ ساخته شده بود. چوب این درخت حاوی بی کربنات سدیم بود که نقش بزرگی را در پاکیزگی دندان و لثه ها ایفا می‌کرد. برای استفاده ابتدا آن باید مسواک خود را یک روز در آب قرار می‌دادند تا الیاف های آن از هم گسسته شوند.

تکامل مسواک ها

در کشور مصر و یونان مردم سه هزار سال قبل از مسیح از سنگ نمک پودر شده به عنوان خمیر دندان استفاده می‌کردند. این خمیر دندان ها به طرز شگفت آوری موجب تمیزی دندان ها می‌شد اما علاوه بر آن سبب خونریزی های متعدد در لثه می‌شد. در یونان با پیشرفت و گذشت زمان، برای پاکیزگی دندان ها از پوست تخم مرغ و ذغال استفاده می‌کردند.

در سال 1824 دندانپزشکی به نام آقای پیبدی، برای تمیز کردن موثرتر در ترکیب خمیر دندان های آن زمان، مقداری صابون اضافه کرد. با گذشت یک قرن دیگر، بلاخره خمیر دندان ها با ترکیبات جدید و موثر تولید و در بسته بندی های فعلی به بازار عرضه شدند که با شروع قرن بیستم، فلوراید به این محتویات افزوده شد.

تاریخچه خمیر دندان
خمیر دندان های قدیمی تبلیغات

ویژگی های بهترین دندانپزشکی در غرب تهران

  1. استفاده از متریال و مواد درجه یک و با کیفیت برای مراجعین
  2. همکاری با بهترین و حرفه ای ترین دندانپزشکان خانم و آقا
  3. بکارگیری جدیدترین و بروزترین دستگاه های دندانپزشکی
  4. رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به بهداشت محیط جهت حفظ آرامش مشتری
  5. اهمیت دهی به وقت و زمان بندی مشتری برای انجام کار

اهمیت معاینات دوره ای در بهترین دندانپزشکی در غرب تهران

همانطور که می‌دانید این مسئله دارای اهمیت است، زمانی که شما برای درمان یک مشکل اقدام می‌کنید، نتیجه مورد انتظار خود را بدست آورید و برای همیشه از آن درد رهایی یابید. امروزه با هزینه های گزاف روزمرگی، برای مراجعه کنندگان به کلینیک دندانپزشکی مهم است که با چه میزان هزینه‌ای کار درمانی یا زیباییشان به نتیجه می‌رسد.

معاینات دندانپزشکی پیش از بارداری در بهترین دندانپزشکی در غرب تهران

توصیه می‌شود پیش از اقدام به بارداری، حتماٌ به یک دندان پزشک مراجعه کرده و معاینات لازمه را انجام دهید تا از سلامت دهان و دندان خود اطمینان حاصل کنید و هر گونه پوسیدگی و خرابی دندان ها را درمان کنید. اگر به هر دلیلی نتوانستید قبل از بارداری به کلینیک دندان پزشکی مراجعه کنید یا بارداری ناخواسته داشته اید، حتماٌ تمامی کار های مربوط به وضعیت سلامت دندان هایتان را به بعد از سه ماهگی بارداری خود موکول کنید، چون در سه ماهه اول امکان اختلال در رشد جنین را فراهم می کند.

در دوران بارداری هورمون های خانم ها تغییر و افزایش یافته که زنان باردار را در معرض خطر ابتلا به بیماری پریودنتال قرار می دهد که شدیدترین نوع بیماری لثه است. پریودنتیت، نوعی بیماری شدید است که باعث از بین رفتن بافت پشتیبانی و نگهدارنده استخوان می شود و عامل اصلی افتادن دندان در بزرگسالان است. اگر در سه ماهه اول خود به دندانپزشک مراجعه می کنید ، حتما دندانپزشک خود برا در جریان قرار دهید که باردار هستید و فقط تمیز کردن و ترمیم معمول انجام دهید. سه ماهه سوم چرخه بارداری زمانی است که می توانید برای اطمینان از سالم بودن دهان  و دندان هایتان با نگرانی کمتری، معاینه دندانپزشکی انجام دهید.

.

.

رضایت مراجعه کننده
رضایت مراجعه کننده 1
رضایت مراجعه کننده 2

یکی از مواردی که باید به آن توجه شود، این است که اگر به کلینیک های دندانپزشکی نامعتبر مراجعه کنید، ممکن است نه تنها درمان حاصل نشود بلکه دندان های کناری نیز دچار آسیب شوند. روش های زیبایی دندان، به مهارت و دقت بالایی نیاز دارند که در صورت عدم تجربه، سبب آسیب های دندانی نظیر شکستگی تاج دندان، لق شدگی، پوسیدگی به مرور زمان، تغییر رنگ دندان، آسیب به عصب و … خواهد شد.

عوامل مهم در پوسیدگی دندان ها

اکثر افرادی که به بهترین کلینیک دندانپزشکی جهت رفع و ترمیم پوسیدگی دندان های خود مراجعه دارند، ذکر می‌کنند که به طور مرتب از مسواک و فلوراید استفاده می‌کنند اما با این حال  دچار پوسیدگی دندان شده‌اند. توجه داشته باشید که حتما بعد از هر وعده غذایی از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان یکی از وسیله های بهداشتی دهان است که افراد به آن اهمیت چندانی نداده و بی فایده می‌شمارند. در ادامه به موارد مهمی که در روزمره انجام می‌شوند و عاملین اصلی بروز پوسیدگی دندان محسوب می‌شوند، اشاره خواهیم داشت:

  1. تنقلات شیرین و قندی یا کربوهیدراتی زمانی که با مینای دندان برخورد می‌کنند، موجب تضعیف آن می‌شوند زیرا این مواد اسید های آسیب زننده‌ای را در دهان ایجاد می‌کند که مواد معدنی دندان را از بین برده و سبب سستی و پوسیدگی دندان ها می‌شود. به همین دلیل است که تعداد زیادی از دندان ها در دهان به صورت همزمان دچار پوسیدگی می‌شوند.
  2. مصرف نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه علاوه بر ایجاد پوسیدگی در سطح دندان، ریشه رانیز درگیر خواهد کرد و شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام جویدن غذا، درد شدید ناگهانی احساس کنید.
  3. پرخوری و تغذیه بیش از حد علاوه بر چاقی باعث می‌شود تا اسید معده بیش از حد ترشح شده و به دهان بازگشت داشته باشد، که این اسید قوی حتما مینای دندان را تضعیف و دچار پوسیدگی های شدید می‌کند.

نگاهی به تاریخچه دندانپزشکی در برخی کشور ها

ایران: به طور کلی این دانش کهن و دیرینه اکنون پیشرفت بیشماری داشته و متد های روز دنیا برای سلامت و زیبایی دندان ها بکار گرفته می‌شوند اما در گذشته تنها چاره کار برای افراد، کشیدن دندان هایشان بود که این موضوع خود کار ساده ای نبود و انسان ها به سرعت دندان های خود را یکی پس از دیگری از دست می‌دادند. اما حال بعد از اینکه دندان هایشان را می‌کشیدند در غذا خوردن به مشکل برخورده و باید دندان های مصنوعی را جایگزین می‌کردند. ناگفته نماند که به همین دلیل از دندانپزشکان آن عصر با نام دندانساز یاد می‌کردند.

طبق تحقیقات به عمل آمده از اسکلت های به جا مانده از اجساد انسان های پیشین، کشف شده که رسوبات در سطح دندان ها و ریشه  آن ناچیز بوده و این نشان دهنده این است که از مواد طبیعی و موثر برای نظافت دهان و دندان خود استفاده می‌کردند. مردم آن زمان از دندان های خود در انجام کارهایی مانند حصیر بافی و ساخت زیورآلات کمک می‌گرفتند. در آن زمان دندانپزشکان قیده داشتند، دندانی که درد دارد را باید بدون معطلی کشید و از دهان خارج کرد قبل از اینکه درد به سایر دندان ها سرایت کند!

ناصرالدین شاه در دومین سفر خود به خارج از ایران، دندانسازی ماهر با خود به ایران آورد اما از آنجایی که مردم شناختی بر دندان مصنوعی نداشتند و همچنین از دندان های عاریه بیزار بودند، به این دندانساز هیچگونه مراجعه ای نمی‌کردند. علاوه بر مردم عادی و سطح پایین، حتی اعیان و افراد درجه دار نیز از وجود این دندانساز بهره نبرده و باز هم با بروز مشکلات به کشیدن دندان های خود می‌پرداختند.

ونزوئلا: جالب است بدانید در ونزوئلا از گذشته، کار های زیبایی رواج داشت. دختران این کشور، چوب های بامبو را به شکلی تیز درآورده و در لب ها برای جنبه زیبایی کار می‌گذاشتند. در این کشور برای ساخت دندانهای مصنوعی از جنس روکش طلا، از دندان های گاو نر استفاده می‌کردند.

آمریکا: دندانپزشکان در این کشور از قلع، سرب، طلا و نقره برای ترمیم پوسیدگی دندان ها استفاده می‌کردند.  در سال های 1800 با پیشرفت علم دندانپزشکی، از آچار چرخ ضامن دار برای کشیدن دندان ها استفاده می‌کردند!! همچنین برای تمیز کردن سطح دندان ها از کاغذ تراش بهره می‌بردند. در سال 1844 یکی از دندانپزشکان آمریکایی گاز نیتروزاکساید را برای بی حس کردن دهان حین فرآیند های دندانپزشکی کشف کرد.

آنچه که در رابطه با کامپوزیت و لمینیت نمی‌دانید

شباهت

  • لمینیت و کامپوزیت جزو روش هایی بشمار می‌روند که برای اصلاحات زیبایی دندان ها بکار گرفته می‌شوند.
  • هر دوی این روش ها در رفع زردی و بدفرمی دندان ها نیز نقش بسزایی ایفا می‌کنند.
  • معمولا برای هر دو روش موجود، حداقل 8 واحد دندان برای زیباسازی و برطرف کردن عیوب توصیه می‌شود.

تفاوت ها

  • لمینیت ها از ماندگاری و دوام بیشتری برخوردار هستند اما کامپوزیت ها به دلیل هزینه معقولانه تر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • کامپوزیت ها فرم و حالت طبیعی تری دارند اما لمینیت ها معمولا براق بکار برده می‌شوند.
  • در صورت بروز حادثه و شکستن لمینیت دندان، باید کل لمینیت حذف و مجددا از لمینیتی جدید استفاده شود اما کامپوزیت ها قابل ترمیم و اصلاحات هستند.

آیا لمینت به دندان طبیعی آسیب می رساند؟

لمینت دندان یکی از روش های حساس و ظریفی است که باید توسط بهترین دندانپزشک در بهترین و مجهزترین کلینیک دندانپزشکی که از کیفیت و کمیت تجهیزات دندانپزشکی بالایی برخوردار است، انجام شود و باید برای انجام آن نهایت دقت و ظرافت بکار گرفته شود تا به دندان های اطراف صدمه وارد نکند. در حالتی که از این روش زیبایی به درستی انجام شود، هیچگونه آسیبی به دندان طبیعی نمی‌رساند. لمینیت های سرامیکی مقاومت حداکثری داشته و رنگ های ثابت و متنوعی دارند، هم چنین از ظرافت بیشتری برخوردار هستند که انتخاب نوع و رنگ آن بر عهده مراجعه کننده می‌باشد.

نه تنها لمینیت ها آسیبی وارد نمی‌کنند بلکه از مزایای بیشماری از جمله: افزایش مقاومت و استحکام دندان ها، از بین بردن رنگ ها و لک های روی دندان، برطرف سازی لب پریدگی دندان ها، مرتب سازی ردیف و … برخوردار است. به این دلیل توصیه می‌شود حتما به کلینیک دندانپزشکی معتبر و با سابقه درخشان بروید زیرا برخی افراد سودجو که در قالب دندانپزشک  در مراکز نامعتبر هستند، قبل از انجام لمینیت و سایر روش های زیبایی، پوسیدگی ها و خرابی ها را برطرف و درمان نکرده و بر روی آن از لمینیت استفاده می‌کنند که این امر سبب شده تا همه دندان ها نیز درگیر مشکلات و پوسیدگی ها شوند.

نکات غذایی بعد از روش های زیبایی دندان در بهترین دندانپزشکی در غرب تهران

برای افزایش ماندگاری و دوام روش های زیبایی کامپوزیت،لمینیت، روکش و … رعایت نکات غذایی دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد.به طور معمول دندانپزشکان این نکات را برای شما بعد از اتمام جلسات، شرح می‌دهند. احتمالا در روز های اولیه پس از انجام هر کدام از این فرآِیند،به دلیل نداشتن عادت دهان به این متریال، تسلط کافی بر غذا خوردن ندارید.

.

برای جلوگیری از رساندن آسیب به دندان های تازه مرتب شده، به سراغ نوشیدنی های داغ و سرد نروید.

.

روی دندان هایتان با جویدن فشار نیاورید و صبر کنید اثر بی حسی کاملا رفع شود. خصوصا در روز های اولیه بعد از فرآیند زیبایی، غذای رقیق استفاده نمایید.

.

افرادی که کامپوزیت یا لمینیت انجام داده اند، از مصرف نوشیدنی های حاوی رنگ مصنوعی و یا تیره  مثل چای و قهوه و … خودداری فرمایند.نوشیدنی های الکلی مانع ماندگاری کامپوزیت ها می‌شوند.

نوشیدنی داغ ممنوع
جویدن ممنوع
چای و قهوه ممنوع

دسترسی آسان به کلینیک دندانپزشکی دردیس

بلیچینگ در بهترین دندانپزشکی در غرب تهران

امروزه تغذیه نامناسب و مصرف شدید سیگار و دخانیات میان جوانان سبب شده تا دندان هایشان دچار تغییر رنگ شوند که تعداد این افراد نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. سریع ترین و موثرترین روشی که برای از بین بردن لک های دندان و سفید کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلیچینگ دندان است که از هزینه کم و معقولی میان سایر روش ها بشمار می‌رود. در این روش به راحتی مشکل بدرنگی دندان ها برطرف می شود و جرم گیری انجام می گیرد. در جرم گریی های ساده که در گذشته مرسوم و در واقع تنها روش پاکسازی و سفید کردن دندان بودند، از روی دندان جرم ها برداشته شده و به این ترتیب رنگ طبیعی دندان نمایان می شود، در حالی که در بلیچینگ از مواد شیمیایی استفاده می شود که رنگ دندان را سفید می کنند و درخشندگی و جذابیت خاصی به دندان ها می‌بخشند.

سفید کردن دندان با لیزر

در بلیچینگ دندان با لیزرروند کار به این شکل است که دندان ها با ژل سفید کننده پوشیده می شود و از لیزر برای فعال کردن ژل سفید کننده استفاده می شود . اثر لیزر و انرژی بالایی که دارد باعث تحریک شدن ملوکول های پر اکسید ژل شده و وارد مینای دندان می شود و همین امر باعث از بین بردن لکه های موجود بر روی دندان ها می شود و بعضی از سیستم های لیزری می توانند تا چند درجه به دندان ها زیبایی و سفیدی بیشتر بدهد.

کلینیک دندانپزشکی دردیس با سابقه ای درخشان، مجهز به پیشرفته ترین دستگاه رادیوگرافی و لابراتور اختصاصی می‌باشد.

کامپوزیت ونیر در بهترین دندانپزشکی در غرب تهران

یکی از بهترین روش ها برای اصلاح طرح لبخند و برطرف کردن ایرادات ظاهری دندان ها کامپوزیت ونیر می باشد. از آنجایی که این روزها انجام این کار توسط کلینیکهای بسیاری با روش های متفاوتی صورت می گیرد لازم است دندانپزشکی را انتخاب کنید که هم از لحاظ کیفیت مواد و هم از لحاظ قیمت مناسب باشد. هم چنین کامپوزیت ونیر نیاز به مراجعه شما از 2 تا 3 جلسه به بهترین کلینیک دندانپزشکی در سعادت آباد می باشد. بنابراین لازم است کلینیکی را انتخاب کنید که از لحاظ جغرافیایی هم به شما نزدیک باشد. کلینیک دردیس در سعادت آباد با نمونه کارهای بسیار موفق در زمینه کامپوزیت ونیر از صبح تا ساعت20 مشغول فعالیت می باشد.

انجام کامپوزیت ونیر به این صورت است که پس از انتخاب رنگ کامپوزیت لایه ای که قرار است بر روی دندان ها قرار بگیرند ابتدا در لابراتوار ساخته می شوند و پس از قرار گرفتن روی دندان ها مطابقت داده می شوند.

لمینت در بهترین دندانپزشکی در غرب تهران

لمینیت های سرامیکی یکی از پرطرفدار ترین لمینیت ها در سراسر جهان بوده و برای برطرف کردن ایرادات ظاهری و ناهمواری های دندان ها بسیار مناسب می باشند.

لمینت ها پوسته های نازک و سفارشی شده به صورت ویفری و سرامیکی می باشند با هدف پوشاندن سطح خارجی دندان ها و بهبود ظاهر دندان ها طراحی می شوند. اغلب لمینیت ها از پرسلن یا سرامیک تشکیل می شوند.

لمینت های دندانی دو نوع هستند و نوعی که از پرسلن ساخته می شود بهتر از روکش های رزینی در برابر لک ها مقاوم هستند با این وجود فراموش نکنید که لمینت ها هم دچار تغییر رنگ می شوند و لازم است مراقبت های ویژه ای پس از لمینیت در بهترین دندانپزشکی در غرب تهران به عمل آورید.

ارتودنسی بدون درد و ناراحتی

در واقع داشتن درد در ارتودنسی امری کاملا طبیعی و معقول اس چرا که با استفاده از وسایل خاص، دندان ها تحت فشار هستندو اگر هیچ دردی نباشد باید تعجب کرد!  اما محدود افرادی هم که از آستانه درد خوبی برخوردار اند، اذعان دارند که این روش درد نداشته و پیچیدگی ندارد. در واقع ارتودنسی به دلیل وجود یک شی خارجی در دهان و طبیعی نبودن آن، احساس ناخوشایند ایجاد می‌کند اما درد فقط برای زمانی است که دندانپزشک بخواهد، بست ها را سفت و تنظیم کند. در مراحل اولیه ارتودنسی، جابجایی دندان ها بیشتر است و درد آن از نوع التهابی واکنش به فشار وارده است، که معمولا 2 الی 3 روز بعد کاهش می‌یابد. در بهترین کلینیک دندانپزشکی، ارتودنتیست ها میزان تحمل درد شما را بررسی و در نظر می‌گیرند و متناسب با آستانه شما و روند کار، فشار وارد می‌کنند. همچنین پزشک شما،در جهت تسکین درد شما مسکن هایی برایتان تجویز میکند.

بریس هایی که در ارتودنسی دندان مورد استفاده قرار می گیرد می توان از نوع شفاف و بی رنگ باشند، به گونه ای که با قرار گیری بر روی دندان به هیچ عنوان جلب توجه نمی کنند. این روش اصلاح نامرتبی دندان ها انواع مختلفی دارد که بر اساس نظر بیمار و بعد از تایید متخصص ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرد .

ارتودنسی از نوع متحرک چیست ؟

در گذشته برای اصلاح وضعیت قرار گیری دندان ها ارتودنسی ثابت بکار گرفته می شد که نمی توانست دستگاه ارتودنسی را از روی دندان ها برداشت ، اما امروز با بکارگیری ارتودنسی متحرک که انواع مختلفی دارد می توان وضعیت قرار گیری دندان ها را اصلاح کرد و در صورت نیاز دستگاه ارتودنسی را از دهان خارج کرد .

توصیه می شود دستگاه ارتودنسی را در صورت نیاز و استفاده چندین ساعته به صورت مداوم از دهان خارج نمایید، و با استفاده از مسواک به خوبی بریس ها را تمیز نمایید ، توجه کنید که در صورت رعایت نکردن بهداشت به یقین به دندان ها آسیب وارد می‌شود بنابراین مانند دندان های معمولی لازم است حداقل دو بار در روز بریس و دندان ها تمیز شوند . در صورتی که به بریس آسیبی وارد شد به هیچ عنوان نسبت به آن بی توجه نباشید و متخصص ارتودنسی خود را مطلع سازید .

از متداول ترین انواع ارتودنسی های متحرک که امروزه بکار گرفته می شود ارتودنسی فانکشنال است که در اکثر موارد برای رفع مشکل رشد ناکافی فک پایین طراحی شده‌اند.

ارتودنسی نامرئی

سیم و بست ارتودنسی نامرئی از جنس پلاستیک و شفاف و بی رنگ هستند. بر روی دندان های فک بالا قرار گرفته و به مرور زمان نامرتبی دندانی را اصلاح می کند.

عصب کشی دندان ها در بهترین دندانپزشکی در غرب تهران

در بعضی موارد پس از پایان معاینات، دندانپزشک به این نتیجه می‌رسد که میزان پوسیدگی دندان شما زیاد است، با استفاده از ابزار لازم، دندان خراب و پوسیده را تراش داده  و قسمت سالم دندان را باقی می‌گذارند. سپس اعصاب داخلی دندان را تخلیه می‌کند. هیچ دندانی بعد از اینکه عصب کشی شد، نمی‌تواند به آن حالت رها شود و باید جایگزینی برای نبود آن عصب ها استفاده شود تا مشکلات دیگری برای دندان پیش نیاید. پزشکان قسمت خالی دندانی را با موادی مخصوص یا کامپوزیت رنگ دندانی پر می کنند و در صورت لزوم اگر مراجعه کننده نیز موافق باشد، برای آنکه دندان دچار مشکلات دیگری نشود، از روکش های دندانی استفاده کنند.

راهنمای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران

چگونه بهترین و معتبرترین کلینیک دندانپزشکی را برگزینیم؟ امروزه با پیشرفت علم و دانش، روش های تحقیقاتی زیادی برای انتخاب بهترین و با تجربه ترین دندانپزشک بزرگسال و اطفال نیز وجود دارد. برای انتخاب بهترین دندانپزشکی در غرب تهران نیاز است تا شما بررسی های لازم در خصوص پزشکان این مجموعه و یا انجام خدمات دندانپزشکی انجام دهید .

جستجوی اینترنتی

امروزه امکانات اینترنتی باعث پیدا شدن آسان بهترین مراکز برای خدمات درمانی و زیبایی شده است. میزان سابقه و رزومه متخصصین فعال در کلینیک را با استفاده از پایگاه های اینترنتی بیابید.

شبکه های اجتماعی

صفحات مجازی در شبکه های اجتماعی این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که به نمونه کار های هر مرکز دست یابند. بعد از مشاهده نمونه کارها آن ها را با سلایق خود مقایسه نموده و پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مراجعه حضوری به کلینیک

مراجعه حضوری یکی از بهترین روش های انتخاب مرکز درمانی و زیبایی می‌باشد. در مراجعه حضوری می‌توان تحت معاینه پزشک مورد نظر نیز قرار گرفت. با مراجعه کنندگانی که از خدمات کلینیک دندانپزشکی مورد نظر شما استفاده کردند، مشورت کنید و از پزشک انتخابی خود اطمینان حاصل نمایید.

جرم گیری در بهترین دندانپزشکی در غرب تهران

حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام صحبت کردن با برخی افراد متوجه بوی بد دهان و لایه های جرم روی دندان های او شده اید. بسیاری افراد به دلایل مختلفی روی دندان هایشان دارای جرم هستند که مناسب ترین روش برای آن ها جرم گیری می باشد. جرم در دندان ها به صورت یک لایه نازک از پلاک میکروبی بوده که به دلیل تجمع باکتری ها روی دندان ها رسوب کرده و به مرور روی دندان را می گیرند.

جرم های دندانی اگر فورا برداشته نشوند با مواد معدنی موجود در مواد غذایی ترکیب شده و لایه ای ضخیم از باکتری ها تشکیل می دهند که همین موضوع باعث بوی بد دهان و تغییرنگ دندان ها می شود.

توجه داشته باشید که جرم دندان زیر لثه سبب بروز بیماری های لثه ، تحلیل استخوان های اطراف ریشه و حتی لق شدن دندان ها می شود.

جرم گیری دندان ها به طور کلی به دو روش قابل انجام می باشد که به شرح زیر می باشند:

1- جرم گیری با بهره گیری ابزارهای دستی

در این شرایط از یک جرم گیر استفاده می شود و به صورت دستی پلاک های موجود بر روی دندان ها از بین می روند. در این روش دندانپزشک از حس لامسه خود جهت شناسایی نواحی دارای پلاک و رسوب استفاده می کند.

2-جرم گیری با بهره گیری از ابزارهای اولتراسونیک

در روش استفاده از ابزارهای اولتراسونیک از یک سری فلزی برای پاک کردن پلاک ها و جرم ها استفاده می شود. هم چنین از اسپری کردن آب بر روی دندان جهت شستن پلاک ها و سرد نگه داشتن سر دندان ها استفاده می شود.

باور های غلط درباره جرم گیری دندان

جرم گیری دندان مناسب ترین روش برای رفع پیشامد عفونت های احتمالی می باشد که هم نقش درمانی و هم نقش پیشگیری را ایفا می کند. بعد از رفع جرم از سطح دندان ها ، دندانپزشک با استفاده از برس های مخصوص دندان ها و قسمت هایی که به دلیل رفع جرم ناهموار شده اند را صاف می نماید . اگر جرم گیری با دستگاه های استاندارد و توسط دندانپزشک ماهر جرم گیری صورت گیرد ، منجر به ایجاد آسیب در سطح دندان نمی شود ، بلکه برای پیشگیری از مشکلات آینده و پوسیدگی ها نیز مفید می باشد. در اکثر مواقع پوسیدگی دندان که به دنبال جرم بر رو و میان فواصل دندان ها ایجاد شده است، رخ می دهد .

گاهی افراد بر این تصور هستند که اگر از جرمیری دندان استفاده کنند، دندان هایشان سست و یا حتی لق می‌شود زیرا تصور دارند اگر جرم های نهفته و سخت شده چندین ساله از اطراف دهان برداشته شود، فضای بین دندانی زیاد شده و مینای دندان سست و در آخر دندان لق می‌شود.. این فرضیه کاملا اشتباه است زیرا جرم های دندان دلیلی برای استحکام دندان ها نبوده و تنها عامل پوسیدگی دندان و بوی بد دهان هستند. تصور اینکه جرم های سخت شده، پایه استحکام دندان ها هستند، تصوری کاملا اشتباه است.

سوالات متداول مراجعه کنندگان به کلینیک دندانپزشکی

کلام آخر

بهترین دندانپزشکی در غرب تهران در واقع یک کلینیک مجهز و معتبر با بهره گیری از بهترین تجهیزات و پزشکان می باشد که انجام خدماتی مانند بلیچینگ ، لمینیت ، کامپوزیت و ایمپلنت هم چنین درمان بیماری های دندان و لثه مشغول فعالیت می باشد. کلینیک دردیس تمامی خدمات دندانپزشکی را دارا بوده و می توانید برای مشکلات زیبایی و بیماری های دهان و دندان به آن مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 22 میانگین: 4.5]
dordis

10 thoughts on “بهترین دندانپزشکی در غرب تهران + نمونه کارهای واقعی

  1. سارا - آگوست 29, 2021 در 12:36 ب.ظ

    سلام در دوران بارداری میتونیم دندان هامون رو روکش کنیم ؟ یا باد صبر کنیم بارداری تموم بشه

    پاسخ
    • dordis - آگوست 29, 2021 در 1:28 ب.ظ

      سلام بله امکان پذیر است

      پاسخ
  2. فاطمه حسینی - آگوست 29, 2021 در 12:39 ب.ظ

    من الان دو ساله برای ارتودنسی به کلینیک شما مراجعه دارم واقعا هم محیط دندونپزشکیتون تمیزه هم اینکه برخورد با مراجعه کنندگان عالی هست

    پاسخ
    • dordis - آگوست 29, 2021 در 1:28 ب.ظ

      سلام سپاس فراوان

      پاسخ
  3. mohammad - آگوست 29, 2021 در 12:45 ب.ظ

    شما توی کلینیکتون همه رنگ های کامپوزیت رو دارید؟ یعنی هر کدوم انتخاب کنیم میتونیم استفاده کنیم؟

    پاسخ
    • dordis - آگوست 29, 2021 در 1:28 ب.ظ

      سلام بله موجود است حضوری تشریف بیاورید

      پاسخ
  4. جواد - آگوست 29, 2021 در 12:47 ب.ظ

    واقعا بهترین کلینیک دندانپزشکی هستید مکان کلینیک هم عالیست دسترسی خیلی خوبی دارد

    پاسخ
    • dordis - آگوست 29, 2021 در 1:27 ب.ظ

      سلام سپاس فراوان

      پاسخ
  5. ملیحه فارابی - آگوست 29, 2021 در 12:48 ب.ظ

    ممنون از مطالب مفید سایتتون من با خواندن تاریخچه دندانپزشکی واقعا لذت بردم و بهم معرفی شده بودید برای کامپوزیت ونیر

    پاسخ
    • dordis - آگوست 29, 2021 در 1:27 ب.ظ

      سلام بینهایت سپاس

      پاسخ

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۲۷ دقیقه
Call Now Button