مراحل کامپوزیت دندان

فهرست

مراحل کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یک فرآیند درمانی است یا زیبایی؟ مساله این است!

چه تعداد از اطرافیان شما سوار بر موج  مد وزیبایی، دندان های سالم خود را زیر مته های دندانپزشکی تراشیده اند و کامپوزیت کرده اند؟ کامپوزیت دندان یک جریان فراگیر زیبایی است یا درمانی؟

نمی توان تاثیر زیبایی دهان و دندان، بر روی اعتماد به نفس و ارتباطات روزانه را انکار کرد، اما زیبایی به چه قیمتی ؟ ما در این مقاله سعی داریم شما را با کامپوزیت دندان این فرآیند زیبایی جذاب برای دندان ها آشنا کنیم. کامپوزیت دندان علاقمندان خاص و ویژه ی خود را دارد که به راحتی نمی توان آن ها را از انجام تصمیم اشان منصرف کرد.

نگران نباشید ما قصد منصرف کردن شما از انجام کامپوزیت دندان را نداریم، قدری اطلاعات می دهیم و در نهایت تصمیم با شماست که چه نوع روشی را برای زیبایی دندان های خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

ترمیم همرنگ دندان های فک بالاکامپوزیت دندان چیست؟

مواد دندانپزشکی که به صورت لایه ای بسیار نازک روی دندان ها قرار می گیرد که می تواند موجب تغییر رنگ و حتی اصلاح فرم دندان ها شود. روشی ساده، سریع و نسبتا خوش قیمت برای اصلاح فرم و رنگ دندان های شما.

خانواده کامپوزیت ها و لمینیت ها

دو دسته از طرح درمان برای داشتن لبخندی زیبا که این طرح های درمان افراد کاندید مخصوص به خود را دارند. و قرار نیست همه ی ما بتوانیم از این طرح درمان ها استفاده کنیم. این دو گروه خانواده ی

  1. ونیر کامپوزیتها
  2. پرسلن ونیر ها

هستند.

  1. ونیر کامپوزیت: ونیر کامپوزیت ها یک لایه ی نازک از موادی هستند که روی دندان ها قرار میگیرد و در داخل کلینیک، صفر تا صد کارها انجام می شود. زمانیکه دندان های شما بهم ریختگی های خیلی شدیدی ندارد ولی به دلیل عدم رضایت از رنگ دندان هایتان و یا اصلاح فرم ظاهری علاقمند به ایجاد تغییراتی در آن ها هستید، طرح درمانی ونیر کامپوزیت ها یک طرح درمانی خوب است.
  2. پرسلن ونیرها: پرسلن ونیرها و لمینت ها در دسته ی سرامیکی قرار می گیرند. این نوع درمان زیبایی تلفیقی از کار کلینیکی و کار لابراتواری است. در صورتی که کامپوزیت ها توسط دندانپزشک و تنها در کلینیک انجام می شود.

تفاوت بین لمینیت سرامیک ها و کامپوزیت ها

حالا این سوال مطرح می شود که تفاوت این دو طرح درمانی چیست؟

لمینت ها سرامیکی هستند و از لحاظ جنس، رفلکس نور، شفافیت، براقیت، رنگ پذیری کمتر، که همه ی این مزایا مستقیما به جنس لمینت های سرامیکی مرتبط است با کامپوزیت ها متفاوت است. این طرح درمانی یک کار مشترک بین دندانپزشک و لابراتوار است .

ونیر کامپوزیت ها با رنگ های متفاوت و  برندهای متفاوت برای درمان انتخاب می شوند. در یک جلسه و در کلینیک دندانپزشکی این طرح درمانی انجام می شود.

تلفیقی از کار کلینیکی و کار لابراتواری است. در صورتی که کامپوزیت ها توسط دندانپزشک و تنها در کلینیک انجام می شود.

برای مراجعه ی بیمار به کلینیک قرار داده می شود که برای درمان اقدام کند. در ابتدا با دندانپزشک یک جلسه ی مشاوره برگزار می شود.

کامپوزیت دندان یکی از روش های زیبایی و درمانی پرکاربرد می باشد و این روش در کلینیک دندانپزشکی دردیس توسط بهترین متخصصین و با استفاده از مواد اولیه باکیفیت انجام می گیرد.

راه های ارتباطی با کلینیک دندانپزشکی دردیس

شماره تماس : ٢٢١ ۴۰ ٢٢١

پیج اینستاگرام کلینیک دندانپزشکی دردیس

مراحل کامپوزیت دندان

زمانی که بیمار تصمیم به انجام کامپوزیت دندان دارد.

  1. ابتدا یک جلسه ی مشاوره با دندانپزشک گذاشته می شود. مراجع از روند درمان و طرح درمانی مناسب برای دندان هایش مطلع می شود و توجیه می شود که چه طرح درمانی برای او مناسب است.

در جلسه ی مشاوره اگر دندانپزشک شما تشخیص دهد که شما دارای بهم ریختگی هایی در دندان هایتان هستید که نیاز به تراش دارد درمان به سمت لمینیت ها تغییر می کند اما در مجموع برای انجام کامپوزیت یک تراش جزئی روی دندان ها داده می شود.

  1. معاینه. حالا دندان های شما توسط دندانپزشک معاینه می شود تا از سلامت لثه و دندان های شما مطمئن شود. در صورتی که مشکلی دردندان ها و لثه ی شما وجود داشته باشد باید درمان شود.
  2. برای انجام این کار دندان ها باید بسیا تمیز و پاکیزه باشندو دندانپزشک شما کار شستشوی دندان ها را با محلول انجام می دهد و سپس با استفاده از چسب دندان را کاور می کند.
  3. ماود با لایه های نازک روی دندان قرار می گیرد و تنها بخش سطحی دندان ها را می پوشاند و پشت دندان ها همچنان حالت طبیعی خود را دارد و ظاهر آن کامپوزیت انجام می شود.
  4. پولیش و صیقل دندان ها. در صورت وجود ناهمواری در این مرحله دندان هایی مرتب و زیبا خواهید داشت.

معیار انتخاب رنگ مناسب برای دندان ها

یکی از مهم ترین انگیزه ها برای درمان زیبایی دندان ها انتخاب رنگ دلخواه برای دندان هاست. اما برای انتخاب رنگ اصولی وجود دارد که باید رعایت شود تا به زیبایی دندان ها کمک کند و موجب یک اتفاق مثبت در ظاهر شما شود.

بهتر است قبل از تصمیم گیری ابتدا مطالعات زیبایی شناسی خود را افزایش دهید و رنگ متناسب با صورت خود را انتخاب کنید. تعیین رنگ یک مبحث واقعا تخصصی است حتما با دندانپزشکتان که در فیلد زیبایی کار می کند و در این زمینه تخصص دارد مشورت کنید و از او مشاوره بخواهید.

برای انتخاب رنگ دندان چه در دسته ی ونیر کامپوزیت ها و چه در دسته سرامیک ها نیازمند توجه به مواردی است مانند:

  • رنگ پوست
  • جنسیت
  • سن
  • رنگ دندان هایی که در فک مقابل قرار دارد اگر اقدام به درمان در یک فک دارید.

در رده های سنی متفاوت و جنسیت های متفاوت فرم و رنگ متفاوتی را می طلبد که به زیبایی دندان و دهان فرد کمک کند و زیبایی صورت فرد را ارتقا دهد.

زمانی که رنگ نامناسب برای دندان ها انتخاب شود هر چقدر کار دندانپزشک عالی و خوب باشد اما رنگ انتخاب شده در تضاد با رنگ پوست باشد موجب به وجود آمدن یک  ضدیت در زیبایی فرد می شود. و عملا چهره ی خوشایندی را برای مخاطب ما به همراه نخواهد داشت.

معایب کامپوزیت دندان

هر فرآیند زیبایی اگر توسط پزشک متبحر و متخصص انجام نشود معایب و عوارضی به همراه خواهد داشت. عدم تخصص در انجام کار زیبایی و مواد بی کیفیت ممکن است موجب التهاب لثه و یا پوسیدگی های پیشرونده در دندان ها شود که سلامت دندان های شما را به خطر بیندازد. بوی بد دهان نیز از دیگر معایب استفاده از مواد بی کیفیت است.

عکس کامپوزیت دندان5 سوال رایج در مورد کامپوزیت دندان

  1. طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

برای کامپوزیت های دندان طول عمر متفاوتی نسبت به تبحر و مهارت دندانپزشک و موادی که استفاده می کند وجود دارد اما به طور نرمال 5 الی 10 سال ماندگاری دارد.

  1. بهترین روش برای انتخاب رنگ مناسب چیست؟

اگر کار زیبایی فقط برای یک فک انجام می شود شا موظف هستید تا رنگی را انتخاب کنید تا تضاد شدیدی با دندان های اصلی نداشته باشد اما اگر کار درمانی زیبایی برای دو فک انجام می شود این حساسیت برای انتخاب رنگ محدود می شود به رنگ متناسب با رنگ پوستتان.

  1. هزینه ی کامپوزیت دندان چقدر است؟

هزینه ی کامپوزیت دندان با توجه به برندهایی که استفاده می شود متفاوت است اما بهتر است فریب تبلیغات کامپوزیت های ارزان قیمت را نخورید تا دچار عارضه هایی مانند بوی بدهان و پوسیدگی دندان نشوید.

  1. آیا روش اصلاح فرم دندان بدون تراش وجود دارد یا خیر؟

روشی که هیچ تراشی روی دندان های شما اتفاق نیفتد و اصلاح فرم دندان داشته باشید وجود ندارد حتی در کامپوزیت ونیر هم یک تراش جزئی روی دندان ها ایجاد می شود.

  1. آیا محدودیت سنی برای انجام کامپوزیت دندان وجود دارد؟

بله، بهتر است کامپوزیت دندان در سنین نوجوانی و جوانی انجام نشود، زیرا هنوز موقعیت دندان ها ثابت نشده و امکان جابه جایی دندان وجود دارد که موجب می شود نیاز به تجدید کامپوزیت باشد.

کلام آخر

در انتها لازم است که یادآور شویم کامپوزیت و لمینت دندان هر دو از کارهای زیبایی مورد تایید توسط پزشکان است و در صورت انجام درست و صحیح هیچ گونه عوارضی به همراه نخواهد داشت. پس حتما قبل از انجام کامپوزیت، تحقیقات لازم برای انتخاب بهترین دندانپزشک را داشته باشید و در هنگام مشاوره از دندانپزشکتان نمونه کار بخواهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
کلینیک تخصصی دندانپزشکی دردیس

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دردیس

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه
Call Now Button