سریع ترین راه سفید کردن کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یکی از روش های بسیار پرطرفدار در اصلاح طرح لبخند و رفع ایرادات دندان ها می باشد. این روش بسیار پرطرفدار ممکن است به دلایل بسیاری از جمله عدم رعایت مراقبت های بعد از کامپوزیت و یا سیگار کشیدن با تغیر رنگ مشهود بعد از مدتی شما را دلسرد کند. چرا که بسیاری افراد تصور می کنند رنگ های سفید و زیبای کامپوزیت برای همیشه ماندگار است اما باید بگوییم که این در حالی است که مراقبت های بعد از کامپوزیت را رعایت کنید. با این وجود سوالی که برای بسیاری افراد پیش می آید این است که آیا سفید کردن دندان ها بعد از کامپوزیت هم امکان پذیر است؟ سفید کردن کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود ؟پاسخ به این سوال و بسیاری سوالات دیگر مبحث مورد مطالعه مقاله امروز می باشد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست

آیا سفید کردن کامپوزیت دندان امکان پذیر است؟

کامپوزیت دندان پس از گذشت مدت زمانی ممکن است دچار تغییر رنگ شود. دلایل تغییر رنگ کامپوزیت دندان ها به شرح زیر می باشد:

  • مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی
  • مسواک نزدن به طور مرتب و اصولی
  • خراشیدگی دندان ها به دلیل استفاده از مسواک هایی با فرچه زبر
  • استفاده زیاد از کافئین

تغییر رنگ کامپوزیت دندان ها می تواند از درجه کم تا شدید متغییر باشد. سفید کردن کامپوزیت دندان امکان پذیر است و میزان آن شدت تغییر رنگ لکه های آن دارد.

اگر تغییر رنگ و میزان لکه ها کم باشد با پالیش کردن آن ها می توانیم به سفید و درخشان کردن دندان ها کمک کنیم. اگر شدت تغییر رنگ دندان ها زیاد باشد لازم است به بهترین دندانپزشکی در سعادت آباد مراجعه کرده و با تشخیص پزشکان کلینیک ممکن است نیاز به برداشتن کامپوزیت و استفاده از مواد جدید باشد.

روش های سفید کردن کامپوزیت دندان

سفید کردن کامپوزیت دندان ها با روش های زیر قابل انجام است:

پولیش کامپوزیت

پولیش دندان ها یکی از روش هایی بوده که با استفاده از آن ها به بهبود رنگ کامپوزیت دندان ها می توان کمک کرد. البته توجه داشته باشید که تاثیر این روش زمانی موثر است که زمان زیادی از تغییر رنگ دندان ها نگذشته باشد.

این روش ساده و کم هزینه بوده و آسیبی به دندان ها وارد نمی کند.

تعویض کامپوزیت

در صورتی که پزشک شما تشخیص دهد که پولیش کردن دندان ها تاثیری در روند سفید کردن کامپوزیت دندان ندارد ممکن است لازم باشد ونیر کامپوزیت خود را تعویض کنید.

علت زرد شدن کامپوزیت

زرد شدن کامپوزیت دندان ها یکی از فاکتورهایی می باشد که در مورد طول عمر کامپوزیت مورد توجه قرار می گیرد. رزین های کامپوزیت در تغییر رنگ و زرد شدن کامپوزیت ها موثر هستند. به طوریکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی کیفیت رزین ها بسیار افزایش یافته است.این در حالی است که اگر افراد مراقبت های بعد از کامپوزیت را رعایت کنند تا چندسال احتیاج به پالیش یا ونیرها ندارند.

در رزین کامپوزیت ها هر چه از ذرات درشت تری استفاده شود. میزان تخلخل در آن ها بیشتر شده در نتیجه میزان جذب رنگدانه ها و امکان تغییر رنگ در آن ها بیشتر است. به همین سبب نانوکامپوزیت ها در برابر زرد شدن و تغییر رنگ مقاوم تر هستند.

علاوه بر تمامی موارد گفته شده برخی عوامل خارجی مانند استفاده از دهان شویه های کلروهیگزیدین ، مصرف مداوم مواد و نوشیدنی های رنگی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در زرد شدن دندان ها موثر هستند.

پیشگیری از تغییر رنگ کامپوزیت ونیرها

همیشه پیشگیری بهتر از درمان می باشد بنابراین توصیه ما به شما این است که به جای به زحمت انداختن خود تنها موارد زیر را رعایت کنید:

رعایت اصول بهداشت دهان و دندان

استفاده از مسواک و دهانشویه ها همیشه توصیه می شود هم چنین می توانید از نخ دندان پس از صرف غذا استفاده کنید تا احتمال هر گونه جرم و میکروب و باکتری کاهش یابد.فراموش نکنید پس از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که دارای افزودنی های رنگی هستند حتما مسواک بزنید.

استفاده از مسواک هایی که فرچه نرم دارند

مسواک هایی که دارای فرچه های سخت هستند می توانند سبب تحلیل لثه و از بین رفتن ونیر کامپوزیت ها شوند. بنابراین برای جلوگیری از زرد شدن و یا بدرنگ شدن کامپوزیت ها لازم است از مسواک هایی با فرچه های نرم استفاده کنید.

محدود کردن مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی

مصرف برخی غذاهای رنگی و تنقلاتی که حاوی رنگ های مصنوعی هستند (مانند پفک) به مرورزمان می توانند سبب تغییر رنگ دندان ها شوند. توصیه ما به شما این است مصرف این غذاها را کاهش دهید و پس از مصرفشان حتما از دهان شویه استفاده کنید.

عدم استفاده از خمیردندان های حاوی جوش شیرین

جوش شیرین موجود در این نوع خمیر دندان ها می توانند سبب سایش دندان شوند. استفاده از جوش شیرین می تواند سبب کاهش ماندگاری کامپوزیت و تغییر رنگ آن ها شود.

مراجعات دوره ای به دندانپزشکی

مراجعات دوره ای به بهترین دندانپزشکی در غرب تهران می تواند در ماندگاری رنگ کامپوزیت ونیرهای شما موثر باشد.

آیاسفید کردن کامپوزیت دندان با بلیچینگ ممکن است؟

عموما تغییر رنگ کامپوزیت های دندان تا میزان بالایی به ساختار ، نوع و اندازه ذرات سازنده آن بستگی دارد. به همین جهت بلیچینگ گزینه مناسبی برای سفید کردن دندان ها نمی باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
کلینیک تخصصی دندانپزشکی دردیس

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
Call Now Button