بهترین کلینیک ایمپلنت دندان

می توان گفت که در واقع ممکن است افراد بسیاری در اثر بروز برخی مشکلات و آسیب ها دندان های خود را از دست بدهند که این مسئله اغلب می تواند مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد کند.

داشتن دندان های طبیعی می تواند در روند زندگی فرد بسیار تاثیر گذار باشد و با پیشرفت علم پزشکی می توان گفت که این مشکلات به راحتی قابل حل شدن هستند.

علیرغم بهبود در مراقبت از دندان، میلیون ها انسان به دلیل از دست رفتن دندان رنج می برند . اصولا به علت پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال و یا آسیب دیدگی ایجاد می شود.

برای سال های بسیاری، تنها گزینه های درمانی برای افرادی که دندان هایشان را از دست داده بودند، پروتزهای دندانی بودند. اما امروز، ایمپلنت های دندانی در دسترس هستند.
ایمپلنت ها اغلب به دلیل کم عارضه بودن و ماندگاری بالا و داشتن شباهت بسیار با دندادن های طبیعی، محبوبیت بسیاری در بین مردم یافته است.

اما یافتن یک کلینیک خوب مسئله بسیار مهمی است و می تواند تاثیر بسیاری در روند انجام ایمپلنت دندان داشته باشد.

اما ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که ویژگی یک کلینیک خوب برای ایمپلنت دندان چه ویژگی هایی دارد؟

ما در این مقاله قصد داریم به شما در انتخاب یک کلینیک خوب برای ایمپلنت دندان کمک کنیم و ویژگی های یک کلینیک خوب را به شما بگوییم؛ پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین کلینیک ایمپلنت دندان
بهترین کلینیک ایمپلنت دندان

فهرست

ایمپلنت های دندان چیست؟

ایمپلنت های دندانی ریشه های جایگزین دندان به شمار می آیند که از سه قسمت ریشه دندان، عاج دندان و روکش دندان تشکیل شده است.

اگر بخواهیم به طور دقیق تر بگوییم باید گفت که در حقیقت ایمپلنت دندان  یک پایه قوی برای دندان ها می باشند و از جنس تیتانیوم هستند و به همین دلیل نیز با بدن انسان سازگاری داشته و مشکلاتی را برای فرد ایجاد نمی کند.

ایمپلنت ها در واقع به صورت میله ای شکل هستند که در استخوان فک جایگذاری شده و قرار می گیرند.

این نکته حائز اهمیت است که اگر از ایمپلنت های با کیفیت استفاده شود وتوسط دندانپزشکی با تجربه قرار داده شود، هیچگونه عوارض و مشکلی را برای همراه نخواهد داشت.
همچنین نیز اگر پس از قرار دادن ایمپلنت ها، به خوبی از آنها نگهداری شود می توان گفت که می توانند ماندگاری بسیار بالایی داشته باشند.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

می توان گفت که ایمپلنت های دندان می توانند همواره مزایای بسیاری داشته باشند و موجب بهبود در کیفیت زندگی افرادی شوند که از نداشتن دندان رنج می برند.

یکی از اصلی ترین مزایای ایمپلنت دندان، داشتن ماندگاری بالا است و همچنین کم عارضه بودن آنها یکی دیگر از مزیت های ایمپلنت است اما ما در ادامه به برخی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان می پردازیم.

برخی از مزایای ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • ظاهر بهبود یافته ایمپلنت های که به طور کامل شبیه دندان های طبیعی هستند.
  • گفتار بهبود یافته با دندان مصنوعی ضعیف است، دندان های مصنوعی می توانند درون دهان لغزش باشند و باعث می شوند که کلمات شما را خجالت زده کنند. ایمپلنت های دندانی به شما اجازه می دهد بدون نگرانی صحبت کنید.
  • راحتی بهبود یافته از آنجا که آنها بخشی از شما می شوند، از ناراحتی پروتز های قابل جابجایی خبری نمی باشد.
  • خوردن راحت تر نسبت به پروتزدندان. ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی عمل می کنند و به شما اجازه می دهند غذاهای مورد علاقه خود را با اعتماد به نفس و بدون درد بخورید.
  • بهبود عزت نفس با ایمپلنت های دندانی که می توانند لبخند شما را زیبا تر نشان دهند.
  • طول عمر ایمپلنت ها بسیار با دوام هستند و از ماندگاری بسیاری زیادی برخوردار می باشند. با مراقبت خوب، طول عمر ایمپلنت دندان افزایش می یابد.

میزان موفقیت و ماندگاری در ایمپلنت دندان چگونه است؟

میزان موفقیت در ایمپلنت های دندانی بسته به جایی که در فک وجود دارد متفاوت است، اما به طور کلی، ایمپلنت های دندانی دارای میزان موفقیت تا 98٪ می باشند.

ایمپلنت با مراقبت مناسب می تواند یک عمر ماندگاری داشته باشند.

چه کسی می تواند از ایمپلنت دندان استفاده کند؟

در اغلب موارد، هر کسی که دارای شرایط جسمانی سالم است می توانتد کاندید مناسب برای ایمپلنت دندان به شمار آید. بیماران باید لثه سالم و استخوان کافی داشته باشند تا ایمپلنت را نگه دارند. آنها همچنین باید متعهد به بهداشت دهان باشند. سیگاری های شدید، افرادی که از اختلالات مزمن کنترل نشده مانند دیابت یا بیماری های قلبی رنج می برند – یا بیماران مبتلا به پرتودرمانی به ناحیه سر / گردن باید به طور فردی ارزیابی شوند. اگر در مورد ایمپلنت ها فکر می کنید، با دندانپزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر.

آیا بیمه هزینه ایمپلنت های دندان را پوشش می دهد؟

به طور کلی ایمپلنت های دندانی در این دوره تحت پوشش بیمه های دندانپزشکی نیستند. پوشش تحت برنامه پزشکی شما ممکن است بسته به برنامه بیمه و یا علت از دست رفتن دندان باشد. شما باید در این زمینه با دندانپزشک و تامین کننده بیمه خود مشورت نمایید.

چه چیزی در ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می گیرد؟

اولین گام در روند ایمپلنت دندانی، ایجاد یک طرح درمان فردی است. این طرح نیازهای خاص خود را برآورده می کند و توسط تیمی از متخصصان آموزش دیده و با تجربه در عمل جراحی دهان و دندانپزشکی ترمیمی تهیه شده است.

این روش تیمی مراقبت هماهنگ بر اساس گزینه ایمپلنت است که برای شما مناسب است.

آشنایی با مراحل ایمپلنت

به طور کلی ایمپلنت دندان شامل سه مرحله اصلی می‌باشد.

مرحله اول: در این مرحله از تصویربرداری برای ارزیابی فضای دندان ها و بررسی ریشه ها و لثه استفاده می‌شود.

مرحله دوم: در این مرحله پایه ایمپلنت را در استخوان جای گذاری کرده و به آن فرصت داده می‌شود که بهبود یافته و همچنین با بافت جدید خو بگیرد.

مرحله سوم: در این بخش، دندان بر روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

ممکن است بخواهید ایمپلنت دندان انجام دهید و این سوال برای شما به وجود بیاید که آیا ایمپلنت دندان با درد همراه است؟  در جواب باید گفت که خیر؛ زیرا اکثر افرادی که ایمپلنت دندان دریافت کرده اند می گویند ناراحتی بسیار کمی در این روش وجود دارد.

بیهوشی موضعی می تواند در طول درمان استفاده شود و اکثر بیماران گزارش می کنند که ایمپلنت دندان درد کمتری نسبت به سایر روش ها در پی داشته است.

پس از ایمپلنت دندان، اگر احساس  درد شدید داشتید می توانید با مشورت با پزشک از داروهای ضد درد مانند تیلنول یا ماتین جهت کاهش درد استفاده کنید.

ایمپلنت دندان

تاثیر انتخاب بهترین کلینیک ایمپلنت دندان

همان طور که گفته شد انتخاب یک کلینیک خوب برای انجام ایمپلنت دندان مسئله بسیار مهمی است و اگر توسط دندانپزشکی بی تجربه و ایمپلنت بی کیفیت استفاده شود، می تواند مشکلات بسیاری را برای فرد به همراه داشته و ایمپلنت ماندگاری و عمر کوتاهی داشته باشد.

هرچه خدمات ارائه شده برای شما به خوبی انجام شده باشد در نتیجه ماندگاری بیشتری دارد در پی دارد.

به همین دلیل نیز ما در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های یک کلینیک خوب برای ایمپلنت دندان می پردازیم تا بتوانید به درستی یک کلینک مناسب را انتخاب کنید.

برخی از ویژگی کلینیک خوب برای ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • استفاده از ایمپلنت های با کیفیت
  • قیمت های معقول و منطقی
  • داشتن دندادنپزشکان با تجربه و علم کافی
  • داشتن تیم مجرب و حرفه ای
  • سابقه کاری و تجربه بالا در زمینه مرتبط

هزینه ایمپلنت دندان در سال 1400

حتما تاکنون برای شما هم پیش آمده که هزینه های متفاوتی را درباره خدمات دندانپزشکی خصوصا ایمپلنت شنیده باید. در درجه اول باید یادآور شد که عوامل مختلفی در میزان قیمت هر واحد ایمپلنت نیز تاثیرگذار است.

جنس و نوع ایمپلنت، کشور تولید کننده، مواد مصرفی در ساخت ایمپلنت، تخصص و مهارت پزشک در میزان هزینه نیز تاثیرگذار است.

ایمپلنت به روش اقساطی، فقط به تصمیم پزشک بستگی دارد زیرا به دلیل تحریمات کشور، همه متریال به صورت کاملا نقدی در همان ابتدا محاسبه می‌شود.

نتیجه گیری

اگر شما به دلایل مختلف دندان های خود را از دست داده اید و از شرایط جمسانی مناسب برخوردار هستید، می توانید از ایمپلنت دندان برای رفع این مشکل استفاده نمایید. انتخاب بهترین بهترین کلینیک ایمپلنت دندان اولین گام در این روش به شمار می آید.

ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم که اطلاعاتی را در خصوص بهترین کلینیک ایپملنت دندان به شما بدهیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
کلینیک تخصصی دندانپزشکی دردیس

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دردیس

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه
Call Now Button