اصلاح لبخند لثه ای

اصلاح طرح لبخند لثه ای

اصلاح لبخند لثه‌ای روش پیشرفته ای در زمینه زیبایی دندان‌ها و لبخند است که به افراد امکان می‌دهد لبخندی زیبا و هماهنگ با چهره خود داشته باشند. لثه‌ها یکی از عناصر مهم در ظاهر لبخند هستند و همچنین نقش حائز اهمیتی در حفظ و سلامت دندان‌ها دارند. یک سری مشکلات همچون ظاهرلثه های غیر طبیعی با ظاهر شدن ان ها هنگام خندیدن و یا همچنین روند پیشرفته بیماری لثه می‌توانند سبب شکستن تناسب و هماهنگی لبخند شوند. این مشکلات می‌توانند سبب عدم اعتماد به نفس و احساس ناخوشایند در افراد شوند. اصلاح لبخند لثه‌ای، با استفاده از به روز ترین متدهای پزشکی و جراحی زیبایی، به افراد این امکان را می‌دهد تا لثه‌های خود را به شکلی متناسب و زیبا ترمیم کنند. این فرآیند شامل تغییر ارتفاع و شکل لثه‌ها، برطرف کردن نقاط نامتعادل و اصلاح لبخند به شکلی طبیعی است. با اصلاح لبخند لثه‌ای، فرد می‌تواند به راحتی لبخندی زیبا و هماهنگ با چهره خود داشته باشد و از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شود. علاوه بر این، اصلاح لبخند لثه‌ای می‌تواند به حفظ و سلامت دندان‌ها و لثه‌ها کمک کند و مشکلات مربوط به بیماری‌های لثه را بهبود بخشد. در ادامه، درباره روش‌ها و فرآیند اصلاح لبخند لثه‌ای بیشتر صحبت خواهیم کرد.

فهرست

لبخند لثه ای چیست؟

حتما دیده اید بعضی از افراد وقتی می خندند بخش زیادی از لثه های آنها نمایان می شود. شاید شما نیز از این عارضه رنج می برید. به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم برای داشتن طرح خنده زیبا به مواردی نیاز داریم که تنها با مراجعه نزد متخصص زیبایی دهان و دندان بدست می آید. وگرنه باید یا با دهان بسته بخندیم یا جلوی دهانمان را بگیریم. این مشکل به دلایل مختلف پیش می آید. مثلا اشکال در فک به ویژه رشد بیش از حد فک بالایی یکی از شایع ترین دلیل هاست. که در بیشتر مواقع نیاز به جراحی فک دارد. در ادامه به بعضی روشهای اصلاح طرح لبخند اشاره می کنیم.

برخی علت های ایجاد لبخند لثه ای

دهان و دندان از مهمترین اجزای اصلی کاربردی در بدن می‌باشند که باید مورد اهمیت واقع شوند. توجه داشته باشید که در چکاپ و روند درمان های دهان و دندانی، معاینات دقیق دندانپزشک الزامیست. در ادامه به برخی از علت های شایع در ایجاد لبخند لثه ای اشاره خواهیم داشت:

رشد فک بالا

یکی از علت های اصلی در ایجاد لبخند لثه ای میزان رشد فک بالا می‌باشد که موجب شده تا در زمان لبخند زدن بخشی از لثه افراد دیده شود. هرچه میزان رشد فک بالا بیشتر باشد، سطح بیشتری از لثه در هنگام صحبت کردن یا خندیدن نمایان می‌شود.

رشد زیاد لثه

در مواردی مشاهده شده که سایز دندان ها مناسب و طبیعی است اما با این حال بخشی از سطح آن توسط بافت لثه پوشانده شده است که این موضوع سبب شده تا دندان ها کوچک تر به نظر برسد و در مقابل بافت لثه بیشتر نمایان شود. بافت بزرگ لثه موجب شده تا رویش دندان ها نامناسب و نازیبا به نظر برسد همچنین که دندان ها کوتاه دیده شوند.

عضلات بالایی لب

لب های همه افراد توسط عضلاتی کنترل می‌شوند که هنگام خندیدن یا حرف زدن و …، حرکات لب را کنترل می‌کنند. برای مثال برخی افراد دارای عضلات قوی تر از حد طبیعی یا بیش فعال هستند که موجب کشیدگی لب به سمت عقب می‌باشد.

دندان با سایز کوچک

در بعضی افراد اندازه سایز دندان های بالا کوچکتر از حد طبیعی بوده که موجب پدیدار شدن لثه هنگام لبخند و … شود.

انواع درمان های لبخند لثه ای

درمان لبخند لثه ای

جراحی فک

اگر اشکال در فک های ما باشد با انجام جراحی فک یا ارتوگناتیک می توان این معضل را از بین برد. در این جراحی به جابجایی فک ها یا اصلاح کجی های آنها پرداخته می شود. در واقع یکی از موثرترین روش های درمانی لبخند لثه ای شناخته شده که بسیاری از افراد مراجعه کننده نیز از همان ابتدا این روش را بدون از دست دادن زمان انتخاب می‌کنند. در این جراحی با اصلاح شکل فک بالا، موقعییتی ایده آل برای فک ایجاد کرده که در انتها آن را با استفاده از ابزار مخصوص در جای جدید ثابت می‌کند.

ارتودنسی

معمولا برای دستیابی به بهترین اثر و ماندگارترین حالت، همراه با ارتوگناتیک به ارتودنسی هم می پردازند که مجموعاً بهترین نتیجه را حاصل خواهد کرد. گاهی دلیل اصلی ایجاد لبخند های لثه ای، از مشکلات در اندازه فک یا دندان نشات می‌گیرد که با ارتودنسی قابل حل است. ارتودنسی در حقیقت دندان ها و بافت لثه را به جایگاه صحح خود منتقل می‌کند.  برای درمان با ارتودنسی می‌توان از ارتودنسی و براکت های نامرئی استفاده کرد. 

افزایش طول تاج دندان

ممکن است صرفا طول تاج دندانهای شما کوتاه باشد که بهترین کار بالا بردن خط لثه از روی دندان است. یعنی بخش اضافی لثه را با جراحی بسیار خفیف از روی تاج دندان می تراشند تا تاج دندان طول بیشتری پیدا کند. در صورتی که میزانی از بافت لثه برداشته شود یا به عقب تر از سطح کنونی منتقل شود، اندازه بیشتری از دندان ها مشخص شده میزان کمتری از لثه دیده می‌شد.

لیزر دیود بافت نرم

فرم دهی به لثه ها با استفاده از لیزر دیود که بسیار سریع و بدون دردسر انجام می شود.

الکتروسرجی

بسیار دقیق و با ظرافت انجام می شود و خط لثه ها با این روش به بهترین شکل تنظیم می شوند.

تاثیر بوتاکس بر لبخند لثه ای!

همانطور که ذکر شد یکی از علت های دیده شدن لثه در هنگام لبخند زدن، گاهی به دلیل عضلات بسیار قوی لب می‌باشد که در حرکت زیاد به سمت عقب کشیده می‌شود. حال برخی می‌پرسند که آِا می‌توان با تزریق بوتاکس این مشکل را رفع سازند؟ حال باید گفت بوتاکس در حقیقت عضلات لب را تضعیف کرده و به هر حال در کمتر دیده شدن لثه نیز موثر است. اما باید توجه داشته باشید بوتاکس در این ناحیه ماندگاری چندانی ندارد به همین دلیل بهتر است از کار های اصولی، کم خطر و ماندگاری بالا استفاده نمایید.

مزایا و معایب اصلاح لبخند لثه ای

به طور کلی، اصلاح لبخند لثه‌ای دارای مزایا و معایب خاصی است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت :

مزایا

1. داشتن لبخندی زیبا : اصلاح لبخند لثه‌ای به شما این امکان را می‌دهد تا لبخندی زیبا و هماهنگ با چهره خود داشته باشید. با ترمیم و تناسب دادن لثه‌ها، لبخند شما به شکلی طبیعی و جذاب‌تر ظاهر می‌شود.

2. اعتماد به نفس : داشتن لبخند زیبا و هماهنگ می‌تواند به شما اعتماد به نفس بیش تری دهد. با داشتن لبخندی زیبا، شما احساس راحت‌تر و اعتما به نفس بیش تری در روابط اجتماعی و در مواجهه با دیگران خواهید داشت.

3. بهبود سلامت دهان و لثه: اصلاح لبخند لثه‌ای می‌تواند به بهبود سلامت دهان و لثه کمک کند. با اصلاح لثه‌ها به شکلی صحیح و برطرف کردن نقاط ناهماهنگ، ممکن است مشکلات مربوط به بیماری‌های لثه کاهش یابد.

معایب

1. هزینه: اصلاح لبخند لثه‌ای معمولاً هزینه‌بر است و می‌تواند هزینه‌های قابل توجهی را برای افراد به همراه داشته باشد. هزینه‌ها بستگی به میزان اصلاح مورد نیاز و جراحانی که انجام می‌دهند، متفاوت است.

2. زمان: فرآیند اصلاح لبخند لثه‌ای ممکن است زمان‌بر باشد و نیاز به چندین جلسه در طول مدت زمان قابل توجهی داشته باشد. در صورتی که فرد از نظر زمانی محدودیت دارد، ممکن است این موضوع برایش مشکل ساز شود.

3. نیاز به جراحی : برخی از موارد اصلاح لبخند لثه‌ای نیاز به جراحی دارد. این ممکن است مشکلاتی مانند درد و ترمیم بعد از جراحی را به همراه داشته باشد.

در نهایت، قبل از تصمیم گیری درباره اصلاح لبخند لثه‌ای، بهتر است با دندانپزشک خود در مورد مزایا و معایب مربوطه مشورت کنید و در نظر داشته باشید که هر فرد و شرایط او ممکن است متفاوت باشد.

آیا جراحی لب می‌تواند لبخند لثه ای را درمان کند؟

گاهی برخی افرادی که به  لبخند لثه ای دچار هستند فقط دارای عامل حرکات بیش از حد لب هستند. حال برای این جراحی باید جراح و دندانپزشک خود صلاح بیند که آیا با بهبود ظاهر لب این مشکل برطرف خواهد شد یا خیر. اگر ظاهر لبخند لثه ای با جراحی لب تغییری ندارد، پس نیاز به انجام این عمل نیست و باید روش های دیگر نامبرده را در نظر داشت.

هزینه اصلاح لبخند لثه ای

همانطور که می‌دانید میزان هزینه در روش های زیبایی دندانپزشکی یکسان نیست با توجه به برخی فاکتور ها این ارقام متغیر هستند. گاهی فقط خط لثه نیاز به جراحی دارد. حال گاهی باید با استفاده از وسایل مناسب، طول دندان ها را افزایش داد همچنین بسیاری از مشکلات که در متن مقاله ذکر شد، هر کدام برای برطرف سازی به روشی مخصص نیاز دارند. بنابراین برای اطلاع از میزان هزینه روش اصلاح لبخند لثه ای باید به کلینیک دندانپزشکی دردیس مراجعه حضوری داشته باشید.

نتیجه گیری

حال که با موضوع لبخند لثه ای بیشتر آشنا شدید و اگر فکر می کنید که شما نیز داری چنین مشکلی هستید و یا به هر دلیلی از طرح خنده خود راضی نیستید می توانید به مطب بهترین دندانپزشک زیبایی برای اصلاح طرح لبخند خود مراجعه کنید. متخصص حرفه ای زیبایی طرح لبخند می تواند دقیقا مشکلات دهان و دندان و فک ها و ساختار لثه شما را بررسی کند و بهترین روش را برای به دست آوردن بهترین نتیجه پیشنهاد بدهد. نا گفته نماند که در کلینیک دردیس بهترین دندانپزشکی در سعادت آباد تمامی خدمات مربوط به اصلاح طرح لبخند ارائه می شود.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
کلینیک تخصصی دندانپزشکی دردیس

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دردیس

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه
Call Now Button