تفاوت لمینیت با کامپوزیت ونیر و بلیچینگ

فرق لمینیت با کامپوزیت چیست ؟ آیا لمینیت بهتر از کامپوزیت دندان است ؟ قیمت لمینیت دندان چقدر است ؟

لبخند زیبا می تواند تأثیر بسزایی درجذابیت و  بالا بردن اعتماد به نفس شما داشته باشد.لمینیت، کامپوزیت ونیر و بلیچینگ هر سه از روش های اصلاح طرح لبخند می باشند که برای سفید کردن و زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند در بین این 3 روش لمینیت دندان بیشتر شناخته شده می باشد.

متاسفانه افرادی که خواهان اصلاح طرح لبخند و سفید کردن دندان های خود می باشند اطلاعات دقیق در رابطه با این روش ها و تفاوت مابین آن ها ندارند در این مقاله در رابطه با هر 3 این روش ها توضیحات مختصری داده می شود و به بیان توضیحاتی در رابطه با تفاوت های آن ها پرداخته می شود تا عزیزانی که خواهان سفید کردن دندان های خود می باشند و آشنایی کامل با روش های آن ندارند اطلاعاتی را در این زمینه کسب نمایند و بهترین انتخاب را داشته باشند .

تفاوت لمینیت با کامپوزیت ونیر و بلیچینگ

فهرست

انواع روشهای زیبایی اصلاح طرح لبخند

بلیچینگ

این روش زیبایی دندان با کامپوزیت ونیر و لمینیت دندان تفاوت های بسیار عمده و گسترده ای دارد ، این روش فقط در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که فرد می خواهد بدرنگی دندان های خود را برطرف کند و دندان های سفیدی داشته باشد ، با استفاده از این روش هیچ گونه تغییری در شکل و فرم دندان ها داده نمی شود . بلیچینگ در مطب دندانپزشک زیبایی و در منزل قابل انجام می باشد بدین گونه که با استفاده از یک مواد خاص که توسط دندانپزشک زیبایی ساخته می شود و بروی دندان ها در مدت زمان مشخصی قرار می گیرد می توان تغییر رنگ دلخواه را بروی دندان ایجاد کرد و از سفیدی دندان ها لذت برد . لازم به ذکر است که این روش همانند جرم گیری دندان ها نمی باشد در جرم گیری همانطور که می دانید از روی دندان جرم ها برداشته می شود و رنگ طبیعی دندان نمایان می شود اما در بلیچینگ دندان ها تغییر رنگ پیدا می کنند و سفید تر می شوند .

لمینیت دندان

افرادی که علاوه بر تغییر رنگ دندان ها می خواهند فرم و شکل دندان های خود را تغییر دهند و دندان های سفید و مرتبی داشته باشند لمینیت دندان گزینه مناسبی می باشد اما باید در نظر گرفت که این روش همراه با تراش دندان می باشد اما زیبایی و درخشندگی که با استفاده از این روش در دندان ها ایجاد می شود بسیار چشم گیر و بی نظیر می باشد . برای انجام لمینیت دندان بعد از تراشی که بروی دندان داده می شود قالبی تهیه می شود ، قالب گرفته شده در لابراتور ساخته می شود و بروی دندان ها فیکس می شود .

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر تفاوت اندکی با لمینیت دندان دارد ، سفیدی و درخشندگی که بعد از کامپوزیت ونیر مشاهده می شود بسیار چشم گیر است در این روش تراشی بروی دندان داده نمی شود و قالب تهیه شده از روی دندان نیازی به ساخت در لابراتور ندراد و توسط متخصصین بهترین دندانپزشکی در سعادت آباد ساخته شده و بروی دندان ها فیکس می شود .

 اگر برای اصلاح طرح لبخند خود می خواهید از لمینیت های دندانی استفاده نمایید . به شما تبریک میگوییم. این اقدام روشی بسیار سریع و راحت برای داشتن دندان هایی زیبا و خوش رنگ می باشد .

بسیاری از افرادی که تمایل به اصلاح طرح لبخند دارند با این سوال مواجه می شوند که تفاوت لمینیت دندان با کامپوزیت دندان چیست ؟

برای رسیدن به پاسخ با کلینیک دردیس همراه باشید .

تفاوت لمینت با کامپوزیت

1.اختلاف قیمت روکش لمینت با کامپوزیت

لیمنت و کامپوزیت هر دو از روش­های زیبا سازی دندان هستنند. در این روش­ها از روکشی نازک استفاده می­شود که برای رفع مشکلات دندان به جلوی دندان­ها وصل می­شود.

قبل از اینکه روکش دندان را انتخاب کنیم بهتراست بدانیم که کدام یک از این روش­ها بهتر است.

یکی از مهمترین عواملی که باعث اختلاف در قیمت لمینت و کامپوزیت دندان شده است پایین بودن هزینه روکش کامپوزیت است.

قیمت روکش لمینت تقریبا دو برابر روکش کامپوزیت است که این اختلاف قیمت برای اشخاصی که تحت پوشش بیمه نیستند خیلی مهم است.

2.متفاوت بودن مراحل و مدت زمان انجام کار در لمینت و کامپوزیت

ونیر کامپوزیت معمولا در یک جلسه امکان پذیر است در روش کامپوزیت دندان­ها را با روکشی از نوع رزین می­پوشانند و بعد از آن قسمت­های اضافی تراشیده می­شود.

و در نهایت این روکش ها از طریق نور سخت می­شوند وبرای اینکه ظاهر واقعی تری پیدا کنند نیازاست که صیقلی شوند.

در روش لمینت از روکش سرامیکی استفاده می­شود که انجام آن 2 یا سه هفته زمان می­برد.

برای ساخت روکش دندان نیاز است که آن را قالب گیری کنند.بعد از ارسال قالب­ها به آزمایشگاه 2 هفته طول می­کشد تا روکش ها آماده شوند.

بعد ازاینکه روکش لمینت ساخته شد توسط دندانپزشک به دندان چسبانده می­شود.

در روش کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندان نیست اما در روش لمینت دندانپزشک مینای دندان را تراش می­دهد.

3.تفاوت لمینت و کامپوزیت در برگشت پذیری

یکی دیگر از تفاوتهای لمینت با کامپوزیت این است که در روش کامپوزیت می­توانید بعد از مدتی روکش ها را جدا کنید و به دندان های واقعی خود برگردید .

دلیل این موضوع این است که در کامپوزیت دندان ها تراشیده نمی­شوند.اما از آنجایی که در روش لمینت دندان تراشیده می­شود دیگر نمی توانیم از دندان های واقعی خودمان استفاده کنیم.

4.تفاوت لمینت و کامپوزیت در ماندگاری

از لحاظ طول عمر و ماندگاری کامپوزیت و لمینت قابل مقایسه نیستند.با وجود اینکه روکش کامپوزیت مزایای زیادی دارد اما روکش لمینت بسیار قویتر از کامپوزیت است.

دوام لمینت در حدود 10 تا 15 سال است که در صورت رعایت بهداشت و مراقب از دندان­ها این زمان بیشتر نیز می­شود

5.تفاوت لمینت و کامپوزیت در عوارض بعد از آن

روش لمینت می­تواند یک زیبایی طبیعی را برای دندان­های شما به وجود بیاورد که بسیارشبیه به مینای دندان خودتان است.

لمینت در مقابل لکه و خراش مقاومت زیادی دارد اما در روش کامپوزیت به دلیل داشتن فضای خالی امکان لک شدن به واسطه بعضی مواد غذایی وجود دارد.

برای جلوگیری از به وجود آمدن لک باید از مصرف بعضی مواد غذایی در رژیمتان پرهیز کنید.

انواع کامپوزیت دندان ها

انواع مختلف کامپوزیت عبارتند از درشت دانه، ریزدانه، هیبرید، و نانو کامپوزیت.

ابعاد ذرات کامپوزیت درشت دانه (ماکروفیل) 10 تا 50 میکرومتر است اما در روش ریزدانه (میکروفیل) ابعاد ذرات به 100 نانومتر می­رسد.

در روش ریز دانه پولیش کردن به سادگی انجام می­شود اما نسبت به روش درشت دانه دوام کمتری دارد.

درروش هیبرید ابعاد ذرات حدود 10 تا 50 میکرومتر و تا 40 نانومتر است. در این روش زیبایی به مرور زمان کاهش پیدا می کند اما مواد پر کننده مقاومت زیادی در برابر ساییده شدن دارد.

نانو کامپوزیت نیز یکی دیگر از روش­های جدید روکش است که ابعاد ذرات حدود 20 نانومتر است.

 می توان گفت در میان روش های گفته شده نانو کامپوزیت به دلیل مقاومت زیاد آن در برابر سایش بهترین گزینه موجود است.

انواع لمینیت دندان ها

به طور کلی برای اصلاح طرح لبخند و بدفرمی دندان ها از لمینیت ها استفاده می شود . لمینیت ها خود دو نوع می باشند:

  • لمینیت های سرامیکی
  • لمینیت های کامپوزیتی

در حقیقت لمینیت همان کامپوزیت و یا همان سرامیکی است که بر روی دندان قرار میگیرد و معایب ظاهری آن مانند رنگ ، سایز، فرم و … را تغییر می دهد .

واژه ی لمینیت به طور کلی برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود اما به طور عامیانه این ذهنیت وجود دارد که لمینیت و کامپوزیت دو اقدام جداگانه بر روی دندان ها هستند .

لمینیت سرامیکی چیست و روش آن چگونه است ؟

لمینیت های سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند نیاز به تراش دندان ها دارند . در این روش دندانپزشک دندان های شما را بررسی نموده و با ایجاد تراش بر روی سطح دندان ها لمینیت های سرامیکی را نصب می نماید .

برای استفاده از این روش نیاز به تراش دندان ها و قالب گیری از آن و البته تهیه لمینیت ها در لابراتوار خواهد بود.

دندانپزشک بعد از قالب گیری از دندان ها ، از لابراتوار می خواهد تا لمینیت های سرامیکی متناسب با دندان های شما را تهیه و ارسال نماید . بعد از این اقدام لمینیت ها بر روی دندان های تراشیده شده با چسب های دائمی چسبانده می شود.

دندان های لمینیت شده از جنس سرامیک بسیار براق، زیباو خوش فرم خواهند بود و به دلیل اینکه در این روش دندان ها تراش زیادی میخورند بسیار نازک و طبیعی خواهند بود. این نوع لمینیت ها به هیچ عنوان تغییر رنگ نمیدهند و رنگ آنها به دندان های طبیعی بسیار نزدیک است . در این روش تشخیص دندان های لمینیت شده توسط دیگران بسیار دشوار خواهد بود .

لمینیت  کامپوزیتی چه فرقی با سرامیکی دارد ؟

دندان ها در روش کامپوزیت نیازی به تراش ندارند ، در واقع سطح دندان ها با مواد کامپوزیت پوشیده می شوند و این مواد قابلیت فرم دهی و تغییر به صورت هم زمان را دارد. انتخاب رنگ کامپوزیت ها به دلخواه فرد و توصیه پزشک خواهد بود و فرد می تواند به راحتی میزان سفیدی دندان ها را انتخاب نماید .

زمان لازم برای لمینیت دندان

لمینیت های کامپوزیتی در طول یک جلسه بر روی دندان ها نصب می شود و البته می توان به راحتی در صورت عدم رضایت فرد آن را برداشت .

غذا خوردن بعد از لمینیت دندان

افرادی که لمینیت کامپوزیتی را انتخاب می کنند بعد از این اقدام باید مراقب خوردن مواد غذایی رنگی باشند و با مصرف زیاد چای یا قهوه دندان های خود را مسواک نمایند . لمینیت های کامپوزیتی معمولا برروی شش یا هشت دندان در هر فک انجام می شود و زیبایی لبخند را به شما هدیه می دهد .

همچنین می توان از کامپوزیت برای رفع شکستگی ها ، بد رنگی ها و بد فرمی دندان ها استفاده نمود .

آیا می توان لمینیت را جایگزین ارتودنسی کرد ؟

در برخی از موارد که دندان ها معایبی دارند که نیاز به ارتودنسی می باشد ، می توان با استفاده از کامپوزیت ها مشکلات ظاهری را برطرف نمود و با ارتودنسی جایگزین کرد.البته این نکته حائز اهمیت است که در مواردی که بدفرمی دندان ها مشکلاتی را برای فک و صورت ایجاد نموده اند و راهی به جز ارتودنسی وجود ندارد حتما باید روش درمانی دقیق و درست انتخاب شود . البته دندانپزشک مشاوره های لازم در این خصوص را به شما ارائه خواهد نمود .

برخی از خدمات کلینیک دردیس، دندانپزشکی زیبایی :

اصلاح طرح لبخند

لمینیت دندان

ارتودنسی

بلیچینگ

ایمپلنت دندان

راه های ارتباطی کلینیک دردیس ، دندانپزشک زیبایی

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت کلینیک دندانپزشکی دردیس

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]
dordis

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه
Call Now Button