لمینت سرامیکی یا کامپوزیتی

فهرست

لمینت سرامیکی یا کامپوزیتی

دندان ها یکی از مهم ترین قسمت ها در چهره تمام افراد می باشند . لمینت سرامیکی یا کامپوزیتی کدام بهتر است ؟ این سوال یک سوال متداول مراجعه کنندگان به دندانپزشکی می باشد . برای پاسخ سوال خود با ادامه مطلب همراه باشید …

لمینت دندان چیست

یک روکش که بر روی سطح خارجی دندان قرار می گیرد و مشکلات رنگ ، فاصله میان دندان ، شکل کلی دندان و … را رفع می نماید .

انواع لمینت دندان

لمینت دندان به  دو دسته کلی لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی تقسیم می شود …

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی جز محبوب ترین روش هایی می باشد که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است . در این روش یک میلی متر از سطح خارجی دندان تراش داده می شود سپس از دندان ها قالبی تهیه می گردد و برای لابراتوار فرستاده می شود . حدودا یک هفته زمان برای ساخت آن نیاز می باشد . سپس دندانپزشک قالب آمده شده را بر روی سطح دندان قرار می دهد . از مشکلات این روش می توان به تراش خوردگی دندان و از بین رفتن مینای دندان اشاره نمود که اگر توسط یک دندانپزشک ماهر انجام شود این آسیب بسیار جزئی می باشد . از مزایای این روش نیز ماندگاری آن نسبت به سایر روش های می باشد .

لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی یکی از موارد پر استفاده از اصلاح طرح لبخند می باشد . با استفاده از این روش می توان مشکلاتی همچون بد رنگی ، فاصله میان دندان ها ، ترک های دندان ، شکستگی آنها را برطرف نمود .

مزایای لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی و یا کامپوزیت ونیر برخلاف لمینت سرامیکی ، تراش دهی بر سطح دندان ندارد . هزینه انجام آن نسبت به لمینت دندان کمتر می باشد . در یک جلسه انجام می شود و نیاز به قالب گیری و ساخت در لابراتوار نیست .

معایب لمینت کامپوزیتی

رنگ پذیری  این روش نسبت به روش قبل بالا می باشد . بنابراین افرادی که سیگار ، قلیون زیاد استفاده می کنند و یا مصرفف نوشیدن هایی مانند چاقی ، قهوه بالا است این روش درمانی برای آن ها ماندگاری بالایی نخواهد داشت .

نتیجه گیری

هر یک از روش های ذکر شده با توجه به درخواست بیمار ، شرایط دندان ها و تشخیص پزشک انتخاب می شود . باید دقت داشته باشید که علاوه بر نوع انتخابی در اصلاح طرح لبخند ، دندانپزشک نیز تاثیر بسیاری در ماندگاری و کیفیت کار دارد ، بنابراین نهایت دقت را در انتخاب مرکز دندانپزشکی خود داشته باشید .

راه های ارتباطی کلینیک دردیس ، دندانپزشک زیبایی

برخی از خدمات کلینیک دردیس، دندانپزشکی زیبایی :

اصلاح طرح لبخند

لمینیت دندان

ارتودنسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
کلینیک تخصصی دندانپزشکی دردیس

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
Call Now Button