ایمپلنت در سالمندان

فهرست

ایمپلنت در سالمندان

افراد سالمند هرچقدر که از سالهای از دست دادن دندان هایشان می گذرد دچار مشکلات عدیده ای می شوند . مخصوصا مشکلاتی مثل مشکلات گوارشی  چون نمی توانند خوب غذا بجوند ، دندان های مصنوعی لق می زند و کیفیتی که باید را ندارد چرا که مانند ساختمانی که ستون های خود را از دست داده است در طول سالین دراز استخوان فک شروع به تحلیل رفتن و خورده شدن می کند و لثه یا مخاط روی آن هم به همین شکل دچار مشکل می شود درنتیجه این افراد با غذا جویدن مشکل دارند که این موضوع روی کفیت زندگی آن ها تاثیر بسزایی می گذرد . بسیار افراد به دلیل این موضوع دچار مشکلات عدیده گوارشی می شوند . در این موارد ایمپلنت در سالمندان می تواند کمک کننده باشد .

ایمپلنت گذاری در سالمندان چه فوایدی دارد ؟

با ایمپلنت گذاری می توان خیلی راحت به این افراد کمک کرد . با حداقل گذاشتن 2 یا چند ایمپلنت در فک این افراد می توان کاری کرد که دندان های مصنوعی آن ها دچار لقی نباشد ، کیفیت جویدنشان بالاتر برود ، کیفیت صحبت کردنشان و در نتیجه کیفیت زندگیشان بالاتر برود .

چه زمانی باید ایمپلنت گذاری انجام شود ؟

فاصله از دست دادن دندان ها تا کاشت ایمپلنت باید خیلی کم باشد و نباید گذاریم که فرد با یک فاصله زمانی این کار انجام دهد.

طول عمر یک ایمپلنت استاندارد چقدر است ؟

هنگامی که بیماری ایمپلنت می گذارد باید مرتبا برای معینات در طول زمان مراجعه کند . رعایت بهداشت نیز در این امر بسیار تاثیر گذار است . برای طول عمر ایمپلنت باید رابطه خوبی بین بیمار و دندانپزشک وجود داشته باشد .

جراح دندانپزشک نیز باید یک ایمپلنت با کیفیت را فراخور حال بیمار و با توجه به مسائل تخصصی که در حیطه کاری دندانپزشک می باشد ، انتخاب می کند . پس از آن باید آموزش خوبی برای بهداشت ایمپلنت به بیمار داده شود .

بسیاری افراد به اشتباه تصور می کنند که چون ایمپلنت از آلیاژ فلزی است دچار پوسیدگی نخواهد شد و مشکلی با آن نخواهند داشت.

اگر دندان دارای سیستم های دفاعی برای خودش می باشد این ایمپلنت فقط دو سیستم دفاعی دارد ، استخوانی که ایمپلنت داخلش قرار دارد و مخاط دهان که اطاف آن است . در نتیجه باید بیشتر به آن رسیدگی شود . پس آموزش بهداشت ، معاینات مکرر و مراجعه مرتب به دندانپزشک و همینطور ارائه درمان باکیفیت به بیمار مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد .

ازعلم ایمپلنتولوژی چند دهه ای بیشتر نگذشته است ولی در مطالعات و مقالات علمی در این زمینه تابیست سال هم برای طول عمر ایمپلنت  ذکر شده است .

عکس ایمپلنت در سالمندان
عکس ایمپلنت در سالمندان

ایمپلنت فوری چیست ؟

در بعضی از افراد و در شرایط خاص می توانیم همزمان با کشیدن یا خارج کردن دندان ایمپلنت را جایگذاری کنیم . البته به شرط آن که آن دندان قابل جایگزینی با روش های دیگر نباشد .

می توان ایمپلنت را خیلی فوری در جلسه جراحی جایگزین کرد و پیوند استخوان مورد نیاز و پیوند بافت نرم مورد نیاز را هم در همان جلسه انجام می دهند . اما گاهی شرایط طوری است که این شرایط امکانش بلافاصله فراهم نمی شود .

به عنوان مثال ممکن است عفونتی فعالی در انتهای ریشه آن دندان  وجود داشته باشد یا استخوان شرایط مناسبی نداشته باشد . بافت نرم شرایط مناسبی نداشته باشد ، نمی توان ایمپلنت را فوری قرار داد .

جهت دریافت مشاوره از کلینیک دندانپزشکی دردیس می توانید با شماره ٢٢١ ۴۰ ٢٢١ ده خط تماس حاصل نمایید .

نتیجه

به جراح خود اطمینان کنند وجراحان در سراسر نقاط دنیا با علم به روز ایمپلنتولوژی جلو می روند که امکان یک سری از کارها در افرادی وجود دارد اما در بعضی وجود ندارد .

اما در مواردی نه تنها ایمپلنت را فوری کار می گذارند بلکه روکش آن را هم فوری می گذارند . اما اگر فرد فرصت کافی نداشته باشد از ایمپلنت هایی با کیفیت بالاتر استفاده می شود که زودتر بتوان روکش را انجام داد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
کلینیک تخصصی دندانپزشکی دردیس

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دردیس

مطالب مرتبط

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
Call Now Button