ارتودنسی فک بالا

برخی از افراد با بهم ریختگی دندان های بالایی مواجه هستند و این امر موجب کاهش اعتماد بنفس آن ها گردیده است با ارتودنسی ثابت می توان بطور کل این مشکل را برطرف کرد .

در فیلم زیر می توانید با مکانیسم ارتودنسی ثابت فک بالا آشنا شوید ، ارتودنسی ثابت دندان ها روش درمانی بسیار موثر می باشد .

در انتخاب متخصص ارتودنسی دندان خود باید بسیار دقت نمایید . کلینیک تخصصی دندانپزشکی دردیس با کادر مجرب در حوزه ارتودنسی دندان دارای سابقه بسیار درخشانی می باشد .

ارتودنسی ، به رفع ناهنجاری های استخوان فک وعملکرد نامناسب دندان ها می پردازد. اگر ارتودنتیست تشخیص این راه درمانی را دهد، اقدامات درمانی بر روی فک  آغاز می شود.

هدیه ما به بسیاری از بیماران سلامتی و طرح لبخندی زیباست. راه درمان بر پایه ارتودنسی می تواند تمامی نا به هنجاری های فک و بد شکلی آن را بر طرف ساخته و بیماران را قادر به جویدن راحت تر انواع مواد غذایی، راحتی سخن گفتن و لبخند مطلوب تر کند.

راه درمانی بر پایه ارتودنسی در چندین ساعت انجام می شود، و بیمار باید دست کم 2 هفته استراحت کند.

همچنین این راه درمانی برای افرادی که دچار اختلال خواب در ناحیه دهان و بینی هستند، گزینه بسیار مناسبی است برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید مقاله ارتودنسی دندان را مشاهده نمایید.

زیبایی دندان ها و داشتن یک لبخند زیبا اهمیت بسیار فراوانی دارد، امروزه افراد بسیاری خواستار اصلاح طرح لبخند خود می باشند، در حوزه دندانپزشکی زیبایی روش های بسیاری ارائه شده است تا افراد بتوانند با بهره گیری از این روش ها به فرم دلخواه لبخند خود دستیابی پیدا کنند

روش های مورد استفاده در اصلاح طرح لبخند

• لامینیت دندان
  • ایمپلنت دندان
  • ارتودنسی
  • روکش های دندانی

لمینت دندان یکی از روش های اصلاح طرح لبخند می باشد که امروزه بسیار مناسب می باشد

لمینت دندان به منظور اصلاح نامنظمی ها و رفع بدرنگی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد . در این روش از یک لایه بسیار نازک سرامیکی یا کامپوزیتی استفاده می شود که بروی سطح دندان چسبانده می شود و با استفاده از لیزر فیکس می شود . در واقع لمینت روکشی می باشد که سطح بیرونی دندان ها را می پوشاند

درمان ریشه دندان

درمان ریشه به منظور خارج کردن عصب یک دندان و تمیز کردن آن می باشد.

در انتهای کار برای جلوگیری از ورود میکروب و باکتری به عصب دندان باید دندان را پر کنند درمان ریشه به این جهت انجام می شود که دندان را هرچند بدون عصب زنده داخل دهان داشته باشیم و در کنار آن نیز در زمان خوردن درد نداشته باشیم.

همچنین باقی ماندن دندان داخل دهان باعث حفظ زیبایی و ظاهر بیمار نیز می گردد. درمان ریشه دندان معمولاً نیازمند یک یا دو جلسه ملاقات با پزشک می باشد، اما در بعضی موارد ممکن است به علت سختی کار یک جلسه دیگر نیز به دوره درمان ریشه دندان اضافه شود.

درمان ریشه زمانی لازم می شود که پزشک تشخیص دهد ناحیه نرم بافت دندان دچار عفونت شود. این عفونت منجر به پوسیدگی دندان می گردد.

در این مواقع عکس رادیولوژی توسط پزشک تجویز می شود و عفونت ها و وضعیت دندان بیمار کامل بررسی می شود، زیرا این عکس درای اشعه ایکس می باشد و وضعیت کلی دندان و مشکلات احتمالی را نیز می توان از روی آن تشخیص داد.

علائم تشکیل عفونت دهان را می توان از روی لق شدگی دندان، درد هنگام خوردن و آشامیدن به خصوص مواد سرد و گرم و … تشخیص داد.

در صورتی که عفونت دهان پیشرفت کند، دیگر این علائم را شاهد نیستیم، زیرا عفونت به ریشه دندان رسیده و عصب دندان از بین می رود.

پس از این مشکلات دیگری متوجه دندان می شوند، از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: ورم لثه اطراف دندان اسیب دیده، ترشح چرک از دندان، ورم صورت، درد در زمان جویدن و تیرگی دندان.

مراحل رشد دندان

رویش دندان های دائمی در فک بالا

۷ تا ۸ سالگی دندان پیش میانی
۸ تا ۹ سالگی دندان پیش کناری
۱۱ تا ۱۲ سالگی دندان نیش
۱۰ تا ۱۱ سالگی دندان آسیاب برای اولین بار در دو گوشه
۱۰ تا ۱۲ سالگی دندان آسیاب دوم
۶ تا ۷ سالگی دندان آسیاب بزرگ اول
۱۲ تا ۱۳ سالگی دندان آسیاب بزرگ دوم
۱۷ تا ۲۳ سالگی دندان آسیاب بزرگ سوم یا  دندان عقل

رویش دندان های دائمی دندان های فک پایین

۶ تا ۷ سالگی دندان پیش میانی
۷ تا ۸ سالگی دندان پیش کناری
۹ تا ۱۰ سالگی دندان نیش
۱۰ تا ۱۲ سالگی آسیاب کوچک اول
۱۱ تا ۱۲ سالگی آسیاب کوچک دوم
۶ تا ۷ سالگی آسیاب بزرگ اول
۱۱ تا ۱۳ سالگی آسیاب بزرگ دوم
۱۷ تا ۲۳ سالگی آسیاب بزرگ سوم یا دندان عقل

لمینیت سرامیکی

لمینیت های سرامیکی ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارند، با بکارگیری این نوع از لمینیت های دندانی می توانید زیبایی چشم گیری را در دندان های خود بوجود آورید . برای بکارگیری لمینیت های سرامیکی در ابتدا توسط دندانپزشک زیبایی باید از روی دندان ها قالبی گرفته شود تا به لابراتور ارسال شود ، در لابراتور مطابق با قالب گرفته شده با استفاده از مواد خاصی لمینیت های سرامیکی که استحکام بسیار بالایی دارند ساخته می شود .

قالب تهیه شده در لابراتور بروی دندان ها قرار می گیرد و در انتها با استفاده از لیزر قالب بروی دندان فیکس می شود . لازم به ذکر است که در این روش کمی دندان ها تراش داده می شود .

لمینیت کامپوزیتی

لمینیت کامپوزیتی نیاز به ساخت در لابراتور ندارد ، توسط دندانپزشک زیبایی در این روش بدون اینکه تراشی بروی دندان داده شود قالب تهیه می شود و بروی دندان قرار می گیرد

مزایای لمینیت دندان

با بکارگیری لمینیت های دندانی علاوه بر تغییر رنگ و فرم دندان می توان از پوسیدگی و خراب شدن دندان ها جلوگیری کرد .

ماندگاری رنگ لمینیت های دندانی بسیار بالا می باشد و بر خلاف ظاهر نازکی که دارند دارای استحکام بسیار بالایی می باشند .

در نوع سرامیکی بدلیل سطح شیشه ای که دارد تغییر رنگ با گذشت مدت زمان بسیار طولانی بسیار جزئی می باشد ، در واقع سطح شیشه ای سرامیک رنگ نمی پذیرد مگر با گذشت مدت زمان طولانی و رعایت نکردن مراقبت های بهداشتی.