ایمپلنت دندان چیست

ایمپیلنت دندان یک روش بسیار مناسب برای جایگزین شدن به جای دندان های از دست رفته افراد است. بسیاری از روش های زیبایی دندان نمی توانند مادام العمر باشند اما شما با انتخاب روش ایمپلنت می توانید  صاحب دندان هایی زیبا برای همیشه شوید. ایمپلنت دندان بعد از اتمام مراحل آن دیگر سبب بروز هیچ مشکلی نمی شود اما به این علت که روش انجام آن وابسته به عمل جراحی است، ممکن است بسیاری از افراد در انتخاب آن تردید داشته باشند. در این مطلب سعی بر آن شده که با بیان تمام مزایا و ویژگی ها و همچنین مشکلاتی که ممکن است برای شما در طول درمان ایمپلنت پیش آید، به شما در تصمیم گیریتان کمک کنیم.

ایمپیلنت دندان، نوعی از دندان های جایگزین محسوب می شود که توسط دندانپزشک زیبایی ( جراح ) به روش جراحی در فک شما جاگذاری می شود. ممکن است این روش برای تمام دندان ها مورد استفاده قرار گیرد، و یا ممکن است فقط به جای یک دندان جایگزین شود. لازم است بدانید که جلسات کاشت ایمپلنت دندان ممکن است بیشتر از یک یا دو جلسه باشد همچنین شما برای بهبودی نیاز به چند ماه زمان نیاز دارید.

مزیت های ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به علت ویژگی های منحصر به فردی که دارد نسبت به روش های قدیمی از مزایای بالایی برخوردار است. در ایام نه چندان دور برای افراد که تمام دندان هایشان را از دست داده بودند از دندان های مصنوعی استفاده می کردند. این دندان ها علاوه بر مشکلاتی که در پی داشت از نظر ظاهری هیچ نوع جذابیتی به همراه نداشت. پس اولین مزیت ایمپلنت دندان نسبت به دندان های مصنوعی، ظاهر زیبا و کاملا طبیعی آن است. یکی دیگر از مشکلات دندان های مصنوعی متحرک بودن آن ها بود در حالی که ایمپلنت دندان در پی جوش خوردنش به فک بیمار، برای همیشه در حالت ثابت قرار می گیرد.

ایمپلنت دندان چیست

مشکلات در ایمپلنت دندان

همانطور که گفته شد ایمپلنت دندان یک روش جراحی است که توسط دندانپزشک زیبایی انجام می گیرد. یک جراحی ممکن است برخی مشکلات و عوارضی را در پی داشته باشد که ایمپلنت دندان از این موضوع مستثنا نیست. اما شما می توانید با انجام دادن ایمپلنت دندان در کلینیک دردیس، تحت نظر دندانپزشک زیبایی با تجربه و با مهارت بالا، تمام این مشکلات را به حداقل برسانید.

برخی از مشکلات ایمپیلنت دندان که ممکن است پیش بیاید:

• بروز عفونت در ناحیه ای که ایمپلنت دندان انجام شده است.
  • آسیب رسیدن به اعصاب
  • آسیب دیدن  پیرامون ناحیه جراحی شده ( این آسیب می تواند شامل آسیب رگ های خونی و آسیب به دندان های دیگر باشد. )
  • در حالتی که ایمپلنت دندان در فک بالای بیمار انجام گیرد، ممکن است در پی بی تجربگی جراح، سینوس های بیمار آسیب بیند.

18 − ده =