انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی ازجراحی های متداول ورایج این اواخر شده است. با خراب شدن، شکسته شدن ویا صدمه دیدن دندان از ظاهر زیبای دهان کاسته می شود. این علائم ونشانه ها  باعث شده که فرد در پی یافتن راه حلی برای رفع این مشکل شده است.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی دندان مصنوعی درعوض دندان ازبین رفته خود فرد بشمار می آید که این ایمپلنت  دندان یا دائمی یا موقتی است. قبل از انجام ایمپلنت در دهان ابتدا آزمایش هایی برای جلوگیری از خونریزی دهانی در حین جراحی انجام می گیرد تا بدانند چه نوع دندانی،  چه شکلی ودر کدام جایگاه باید قرارگرفته شود.

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد که بستگی به استخوان فک فرد دارد، خود بیماردر نوع ومارک انتخاب دندان(ایمپلنت) آزاد است.

پیوند استخوان برای ایمپلنت های دندانی: در این روش باید بهترین وباکیفیت ترین استخوان فک فرد برای نصب ریشه تیتانیوم انتخاب شود؛ اما با نبود یکی از دوعامل مجبور به پیوند استخوان مناسب برای ایمپلنت دندان می شوند. مدت درمان این نوع ایمپلنت 3 تا6 ماه است که بیمار به ایمپلنت دندان روی می آورد،این ایمپلنت به دوشکل است 1- پیوند بوسیله استخوان طبیعی که دندانپزشک با قطع ازاستخوان  فک پایینی یا بالایی بیمار از آن استفاده می نمایید .2- در این روش وقتی که دندانپزشک به استخوان بزرگتری نیاز داشته باشد از استخوان کشاله ران استفاده می نماید.

کاشت دندان های سنتی و پردازش استخوان فک: در این روش دندانپزشک دندان را می کشد، سپس برای ایمپلنت این دندان نیاز به 3 ماه درمان دارد.مرحله دوم کاشت ریشه تیتانیوم در استخوان فک است که بمنظورحفظ دندان یا دندان های کاشته شده است مدت درمان این نوع ایمپلنت 3  تا 6 ماه است. این نوع ایمپلنت نیاز به شسته شو و تمیز نگه داشتن دندان دارد.

ایمپلنت دندان سریع: این روش زمانی استفاده می شود که دندان بیمار کوچکتر از اندازه طبیعی دندان های ایمپلنت است. در این حالت، دندان را می توان به دندان اصلی در ناحیه دندان کنده شده جوش دادو آن رادائمی کرد. این نوع ایمپلنت همانند شکل وفرم دندان واقعی است  ونیازی به تمیز کردن آن نیست وخود فرد می تواند آن را قرار دهد .

مزایای ایمپلنت دندان

• باعث زیباشدن صورت فرد
  • در صورت شکستن دندان ایمپلنت می توان مجدد کاشت.
  • خوب ونیکوصحبت کردن
  • آرامش داشتن