ارتودنسی نامرئی

درمان ارتودنسی (اینویزیلاین) درمانی قابل توجه برای افرادی که طالب چهره و لبخندی زیبا هستند، می باشد. ارتودنسی یک روش فوق العاده است برای اینکه دندانهای مرتب و زیبا داشته باشیم. ارتودنسی نامرئی یک روش درمانی برای رفع ناهنجاریهای دندانی است.

ارتودنسی نامرئی

مزایای ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی با پلاکهای شفاف و بی رنگ، براساس شرایط دهانی بیمار با یک تصویربرداری 3 بعدی ساخته می شود. این ارتودنسی برعکس روشهای درمانی پیشین به براکت و سیم ارتودنسی نیاز ندارد. این روش را اصطلاحا ارتودنسی ژله ای می نامند که یک درمان مناسب برای بزرگسالان به شمار می رود زیرا بزرگسالان بیشتر خواهان این موضوع هستند که دستگاه ارتودنسی بروی دندان های آن ها مشاهده نشود، چنانچه به موقع رسیدگی صورت بگیرد خیلی زود نامرتبی دندان ها بر طرف می شود. بزرگسالان در روش نامرئی دچار زخم و آسیب دیدگی دهانی نمی شوند و به راحتی پلاکها را در دهان قرار می دهند و زمان خوردن، آشامیدن و نظافت دهان آن را خارج می کنند و بعد دوباره روی دندانها می گذارند.

همچنین این روش برای کودکانی که ناهنجاریهای دهان و دندان دارند و به دلیل نوعی واهمه از قرار دادن سیم و براکت در دهانشان در مقابل درمان ارتودنسی  مقاومت می کنند هم مناسب است.

به طور کلی مزایای استفاده از پلاک های نامرئی شامل: عدم احساس درد بیمار در هنگام درمان، عدم نیاز به سیم وبراکت در دهان، عدم نیاز به ویزیت های پی در پی، نظافت آسان دندانها، خلل وارد نکردن در میل و اشتهای بیمار و راحت بودن بیمار در خوردن و آشامیدن

روش و طول درمان ارتودنسی با استفاده از پلاک های نامرئی

پلاکهای نامرئی با کمک کامپیوتر و تصویربرداری سه بعدی در لابراتورهای مخصوص و با توجه به وضعیت دندانی بیمار ساخته می شوند. هرکدام از این پلاکها برای مدت چند هفته قابل استفاده هستند.

معمولا ارتودنسی نامرئی به مدت زمان 9 الی 18 ماه با در نظر گرفتن سنین مختلف نیاز دارد و طی این مدت 18 الی 30 نوع پلاک عوض می شوند. میزان توجه بیمار به برنامه درمانی ارتودنسی و همچنین توجه به تذکرات ارتودنتیست معالج در دوره درمان روند درمان را در حد قابل ملاحظه ای سرعت می بخشد. مثلا افرادی که صرفا جهت خوردن، آشامیدن و نظافت پلاکها را از دهان خارج می کنند زودتر از بقیه افراد نتیجه دلخواه را کسب می کنند. در مناسب ترین حالت پلاکها باید 20 الی 22 ساعت درون دهان بیمار باشند.

شانزده − یازده =